معرفی کامل روستای ونوش | آدرس دقیق + 2 جاذبه دیدنی

16 دی 1401
0 دیدگاه
روستای ونوش مازندران 5354563512121

ونوش یکی از روستاهای دهستان کالج در بخش مرکزی شهرستان نوشهر، استان مازندران، ایران است. با فاصله‌ای کم از شهر رویان، ونوش به عنوان ونوش رویان نیز شناخته می‌شود. واقع در شمال ایران، ونوش به همراه سیسنگان و چلک از جمله مناطق زیبای مازندران است که بین دریا و جنگل قرار دارد.

زیبایی طبیعی و موقعیت منحصر به فرد ونوش، به همراه نزدیکی آن به رویان، باعث شده است تا در چند سال اخیر، خرید و سرمایه‌گذاری در این منطقه افزایش یابد. شهرک‌های متعددی با طرح‌ها و متراژهای مختلف در بافت روستای ونوش ساخته شده‌اند که نشان از توجه ویژه سرمایه‌گذاران و گردشگران به این منطقه دارد. دریا بیشه، نوژن ، ونوشه، بهاران، دریا ویلا، پامچال و … نام برخی از شهرک های شناخته شده ونوش نوشهر است.

روستای ونوش کجاست؟

یکی از راه های دسترسی به روستای ونوش نوشهر (از غرب) مسیر 39 کیلومتری شهر چالوس (انتهای جاده چالوس به سمت نوشهر) به شهر رویان است. راه دیگر دسترسی به این روستا (از شرق) طی کردن مسافت 70 کیلومتری از انتهای مسیر جاده هراز (در آمل) به سمت نوشهر است. همچنین می توان با عبور از جاده آمل-چمستان و سپس جاده چمستان-نور نیز با طی کردن مسیر 60 کیلومتری به ونوش رسید.

لوکیشن دقیق روستای ونوش 748643234135
برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای ونوش روی نقشه کلیک کنید

آب و هوای روستای ونوش

ونوش نوشهر یکی از جذاب‌ترین روستاهای ساحلی-جنگلی است که در استان مازندران واقع شده و آب و هوایی متعادل دارد. در فصول گرم سال، به دلیل نزدیکی بخش ساحلی روستا به دریا، رطوبت هوا افزایش می‌یابد و با تأثیر وزش باد، هوای داغی شکل می‌گیرد. اما هر چه به سمت جنگلهای سرسبز این روستا حرکت کنید، رطوبت هوا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و هوای مطبوعی در این منطقه به شما دل‌پذیری می‌بخشد.

ونوش در دل جنگل‌های سرسبز و مناظر زیبای شمال کشور قرار گرفته است و این باعث شده که هوای این روستا در تمامی فصول سال پاک و خنک باشد. از لحاظ ترافیکی نیز، ونوش با امتیاز قابل قبولی نسبت به سایر روستاهای نوشهر برخوردار است. این به دلیل وجود یک جاده اختصاصی برای دسترسی به روستا است. این مسیر از جاده ساحلی آغاز شده و تا جاده بلده-رویان در شهر رویان ادامه می‌یابد.

اگر قصد سفر به روستای ونوش را دارید می توانید برای اطلاع از آب و هوای روستای ونوش روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

خانه های روستای ونوش و آب و هوای دلچسب بهاری 5667684521
آب و هوا و پوشش گیاهی دلچسب و زیبا  به همراه خانه های روستای ونوش

بافت منطقه ونوش 

در صورت بررسی جمعیت شناسی روستای ونوش، می‌توان به تخمین خوبی رسید که 30 درصد از جمعیت این روستا را غیر بومی‌اند که به صورت دائمی یا فصلی در این روستا سکونت دارند. ونوش از گذشته تا به امروز بر اساس پوشش گیاهی منطقه، قطعه بندی زمین‌های کشاورزی روستا و تقسیم آب بین این زمین‌ها به محدوده‌های کوچکتری تقسیم شده و هر محدوده به یک محله در دل روستای ونوش تبدیل شده است.

محله های روستای ونوش نوشهر:

  • جنگسو
  • خوش نوا
  • بینوا
  • سیکازمی
  • غازبنن
  • میره
روستای ونوش مازندران 5354563512121
خانه های روستایی در آغوش پوشش گیاهی و بافت روستای ونوش 

2 جاذبه دیدنی اطراف روستای ونوش

دریاچه ارواح

با طی کردن مسیر 10 کیلومتری از روستای ونوش به سمت دشت ممرز  در پشت روستای ملاکلا به یک تالاب زیبا به نام دریاچه ارواح خواهید رسید. این دریاچه دارای جاذبه های تماشایی بسیار زیبایی در اطراف خود می باشد که نگاه گردشگران را به سمت خود می کشاند.

بیشتر بخوانید: دریاچه ارواح نوشهر

دریاچه ارواح ونوش 65465754311435
دریاچه ارواح جاذبه مرموز اطراف روستای ونوش

آبشار های روستای ونوش

روستای ونوش در استان مازندران قرار دارد و دارای آبشارهای فراوانی است که به دل جنگل های علوی منطقه واقع شده‌اند. از قسمت جنوبی روستا می‌توان به این آبشارها دسترسی پیدا کرد. این مجموعه آبشارها شامل چندین حوضچه و آبشار با ارتفاعات مختلف است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

یکی از آبشارهای این مجموعه سه گانه دارای حوضچه‌ای با عمق بیشتر از حوضچه‌های دیگر است. طبیعت زیبای این منطقه وجود صخره‌های بلند کنار آبشارها را برای طناب‌بازان جذاب کرده است و طناب‌های آویزان برای صعود و نزول در این صخره‌ها فراهم شده‌اند. برای علاقه‌مندان به کوهنوردی نیز فرصتی برای شناور شدن در آب حوضچه‌های آبشار و بعد از آن، به چالش کشیدن خود در فرودهای فنی آبشارها وجود دارد. در این حین نیز باید از نکات ایمنی مانند بررسی رول کوب‌ها و طناب‌ها و کسب آگاهی در مورد تکنیک‌های کوهنوردی پیروی کرد تا از صعود و نزول در این منطقه لذت برده و در امان باشیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل آبشار ونوش

آبشار های ونوش 2545645354135415
جریان آب زلال در میان گلسنگ های آبشار در روستای دیدنی ونوش

 

 

ارسال دیدگاه