معرفی کامل آبشار ونوش | زمان مناسب سفر + عکس و آدرس

8 دی 1401
0 دیدگاه
آبشار ونوش نور 546574653456420

مازندران استانی است در شمال ایران که به دلیل گسترده بودن و توسعه در راستای گردشگر و توریست، زبانزدن خاص و عام است. این استان بکر شمالی با داشتن روستاها و شهرهای زیاد و با در آغوش کشیدن تمامی زیبایی های خداوند توانسته به یکی از بهترین مقاصد تفریحی برای همگان محسوب شود. از جمله روستاهای فوق العاده سرسبز و بکر استان مازندران روستای ونوش است. همانطور که در مطالب پیشین نیز اشاره کرده ایم این روستا دارای آبشاری با نام ونوش می باشد که به عنوانی یکی از مناطق آرام و دنج برای خلوت کردن محاسبه می شود. آبشار ونوش در شهرستان نور یکی از جاذبه های دیدنی مهم و زیبای استان مازندران است که در میان منطقه جنگلی علوی قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر از این آبشار دیدنی پیشنهاد می شود تا انتها با ما همراه باشید.

آبشار ونوش 555874568751
جریان آب لا به لای گلسنگ های آبشار ونوش در روستای ونوش

معرفی آبشار ونوش

آبشار ونوش نور از چندین آبشار تشکیل شده و این آبشارها در جنوب روستای ونوش و در ارتفاعات منطقه جنگلی علوی قرار گرفته اند. این آبشار مجموعه ای سه گانه از آبشارهایی زیبا و دیدنی را تشکیل داده که از ارتفاعات مختلفی سرازیر شده اند.  آبشارهای ونوش یکی از جاذبه های طبیعی است که می تواند بازدیدکنندگان را از شلوغی ها و تمام انرژی های منفی دور کند و محو زیبایی ها و آرامش خود کند.

در غرب شهرستان نور، منطقه ای به نام ونوش قرار دارد که روستای ونوش در آن واقع شده است و آبشارهای ونوش نیز در این روستا قرار گرفته اند. این آبشارها در ابعاد و ارتفاعات مختلف وجود دارند که 3 تا از آن ها شهرت بیشتری پیدا کرده اند. این مجموعه آبشارها برای تفریح و گشت‌ و گذار یک‌روزه بسیار مناسب هستند. در اطراف این آبشارها جنگل‌های انبوه و سرسبزی قرار دارد. درختان بلند جنگل که گویی تا به آسمان کشیده شده‌اند، صحنه‌ای بی‌بدیل را ایجاد می‌کنند که فقط باید بنشینید و آن‌ها را تماشا کنید. علاوه بر این جالب است بدانید که دریاچه ارواح، مرموزترین جاذبه در استان مازندران نیز در اطراف این آبشار واقع شده است و گردشگران و پژوهشگران بسیاری برای پی بردن به راز و رمزهای این دریاچه به آن سفر می کنند. این دریاچه به دریاچه دشت ممرز یا ملاکلا نیز شهرت دارد ، همچنین این دریاچه زیبا و در عین حال مرموز در فهرست آثار ملی هم به ثبت رسیده است.

  • اولین آبشار حدود 15 متر ارتفاع داشته و حوضچه ای در پایین آن قرار دارد که عمق آن به 1 متری رسد.
  • دومین آبشار، بلندترین آبشار از بین آبشارهای ونوش محسوب می شوند که بلندی آن به 40 متر می رسد و حوضچه ای که در قسمت پایین آن قرار گرفته دارای عمق 4 متری می باشد.
  • در نهایت سومین آبشار دارای 15 متر بلندی بوده و همانند آبشار اول دارای حوضچه ای به عمق 1 متر در پایین دست خود دارا می باشد.

آبشار ونوش تشکیل شده از 3 آبشار واقع در جنوب روستای ونوش :

  • آبشار اول : ارتفاع  15 متر، عمق حوضچه 1 متر
  • آبشار دوم : بلندترین آبشار ونوش با ارتفاع 40 متر و عمق 4 متر
  • آبشار سوم : ارتفاع 15 متر، عمق چشمه 1 متر
حوضچه عمق 4 متر آبشار ونوش نور 526574654313
حوضچه عمق 4 متر آبشار ونوش نور
دریاچه ارواح در اطراف روستای ونوش 2316546551
دریاچه مرموز ارواح در اطراف روستای ونوش

آبشار ونوش نور کجاست؟

آبشار ونوش که از دیدنی های نور محسوب می شود، در روستایی به نام ونوش در غرب شهرستان نور و در 10 کیلومتری آن قرار گرفته است. اگر می خواهید به بازدید از این روستا بروید، می بایست از جاده ساحلی نور به سمت نوشهر روانه شوید. بعد از آن که در جاده فرعی اقدام به حرکت کردید و مسیر خود را تغییر دادید، آبشار زیبای ونوش را مشاهده خواهید کرد که در کنار جاده قرار گرفته است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق آبشار ونوش روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

آبشار ونوش نور 546574653456420
جریان آب در آبشار ونوش از دو نمای زیبا و خیره کننده

بهترین زمان سفر به آبشار ونوش نور

تماشای این آبشارها در تمام طول سال بسیار تماشایی و دیدنی بوده و خالی از لطف نیست. اما بهترین زمانی که می توان به بازدید از این آبشارها رفت و زیبایی آن ها به اوج خود رسیده باشند، نیمه اول سال یعنی فصل بهار و تابستان می باشد.  این منطقه به دلیل کوهستانی بودن منطقه ای که آبشارها در آن ها قرار دارند، از آب و هوایی خنک بهره می برند و به گونه ای است که حتی در تابستان بسیار هوای دلپذیر و خنکی دارد.

بهترین زمان بازدید از آبشار ونوش : بهار و تابستان

 

ارسال دیدگاه