آشنایی با جاذبه های توریستی چمستان + آدرس دقیق

14 دی 1401
0 دیدگاه
جاذبه های دیدنی چمستان 51445434512025

چمستان شهری زیبا و دیدنی در استان مازندران واقع شده است و با فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان نور واقع شده است. این شهر با آب و هوای خنک و معتدل تابستانی، مناظر طبیعی زیبا و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار متنوع، برای سفر و تفریحات آرامش‌بخش و ماجراجویانه، بسیار مناسب است. ما در این مقاله می خواهیم لیست جاذبه های دیدنی چمستان به همراه آدرس دقیق را برای شما شرح دهیم، تا انتها با ما همراه باشید.

لوکیشن دقیق چمستان

برای رسیدن به شهرستان چمستان می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

از طریق هوایی: فرودگاه بین‌المللی قائمشهر از فرودگاه‌های نزدیک به چمستان است. پس از فرود در فرودگاه قائمشهر، می توانید تاکسی یا اتوبوس به سمت چمستان بگیرید.

از طریق خودرو: 

  • از شمال از طریق شهرستان های رودسر و لنگرود به چمستان می‌توان رسید. این مسیر از تهران حدود ۳۸۰ کیلومتر است.
  • از جنوب از طریق تنکابن و نور می‌توان به چمستان رسید.
  • از غرب از طریق شهرستان‌های طالش، رشت و فومن به چمستان می‌توان رسید.
  • از شرق از طریق شهرستان سوادکوه و شهر آمل به چمستان می‌توان رسید.
لوکیشن دقیق چمستان 354768475475
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

معرفی جاهای دیدنی چمستان

در چمستان، گستره‌های طبیعی زیبا و بکر، با مناظری دلنشین و جذاب، آماده استقبال از شما هستند. این منطقه با ترکیبی از کوهستان‌های بکر، جنگل‌های پوشیده از درختان و دریاچه‌های دوست‌داشتنی، یکی از بهترین مقاصد سفر برای طبیعت‌گردی است. در نزدیکی به دریا، جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است. کافیست چند دقیقه وقت خود را صرف این متن کنید، تا زمان سفر به این منطقه بکر و دلنشین، شما را به مناطق طبیعی شگفت‌انگیزش معرفی کنیم.

جنگل واز چمستان

گل های خودرو زرد در جنگل واز چمستان، جاذبه ای حیرت آور! اگر می‌خواهید از یک منطقه دیدنی و جذاب بازدید کنید که چشم‌های شما را به خود خیره کند، به جنگل واز شهر چمستان بروید. مسیر رسیدن به جنگل واز چمستان کمی سخت است، اما همین موضوع باعث شده این منطقه بکر و دست نخورده باقی بماند و فقط کسانی که با تمام وجود دوست دارند از آن دیدن کنند سختی‌های مسیر را به جان بخرند. جنگل واز یکی دیگر از جنگل‌های بسیار قدیمی هیرکانی به حساب می‌آید که پر از درختان تنومند بلوط، راش و افرا است. تنوع زیادی از دیگر پوشش‌های گیاهی را می‌توانید در این جنگل زیبا ببینید. اگر می‌خواهید از جنگل واز چمستان دیدن کنید، بهتر است با کسی که ان منطقه را به خوبی می‌شناسد همراه شوید .

درختان جنگل واز : راش، افرا و بلوط

برای پیدا کردن آدرس دقیق جنگل واز چمستان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

جنگل واز چمستان، جاذبه خیره کننده مازندران 215646435315
جنگل واز، منطقه تفریحی پوشیده از درخت چمستان

مقبره آقا شاه بالو زاهد

مقبره آقا شاه بالو زاهدآقا شاه بالو زاهد مرشد شیخ حسن جوری و از عرفای شهیر اواخر قرن ۷ هجری قمری است. او از بزرگان نهضت سربداران در دوره مغولان به حساب می‌آید و مقبره او در ۳ کیلومتری شرق چمستان واقع شده است. مقبره آقا شاه بالو گنبدی مخروطی شکلی داشته و کاشی کاری‌های آن بسیار جذاب و زیبا است که از مهم‌ترین آثار تاریخی مازندران شمرده می‌شود.

برای پیدا کردن آدرس دقیق مقبره آقا شاه بالو زاهد روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

مقبره آقا شاه بالو زاهد در چمستان 321241654452121
مقبره آقا شاه بالو زاهد، اثر تاریخی و قدیمی چمستان

دریاچه الیمالات

یکی از پر آوازه ترین جاذبه های دیدنی چمستان و مازندران دریاچه الیمالات است که زیبایی بی نظیر زبان زد خاص و عام است و نگاه هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند. این دریاچه آبی و فوق العاده که در دل جنگل های هیرکانی قرار گرفته است دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری در راستای کمپینگ و لذت بردن از سفری لذتبخش در خود جای داده است.

در صورت تمایل و آشنایی با دریاچه الیمالات نور روی لینک معرفی کامل دریاچه الیمالات نور کلیک کنید.

برای پیدا کردن آدرس دقیق دریاچه الیمالات روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

دریاچه محشر الیمالات چمستان 54468545313354210
دریاچه محشر الیمالات زیر آسمان آبی چمستان

پارک جنگلی کشپل

از دیگر جاذبه های دیدنی چمستان می توان پارک جنگلی کشپل را نام برد که دل کندن از زیبایی های آب بسیار سخن و دشوار است. این پارک زیبا یکی از تفرجگاه های خانوادگی و پارک های باصفا شهرستان نور است. این پارک جنگلی زیبا در نزدیکی روستای لاویج و آب گرم آن واقع شده است که مردمان باصفا با تاریخچه شیرینی را شامل می شود.  از جمله درخت‌های این مکان می‌توان به درخت افرا، ممرز، انجیلی و توسکا اشاره کرد. مساحت پارک کشپل حدود ۲۱ هکتار است.

پارک جنگلی کشپل ؛

  • درختان آن شامل افرا، ممرز، انجیلی و توسکا
  • مساحت کامل : 21 هکتار

برای پیدا کردن آدرس دقیق پارک جنگلی کشپل روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

پارک جنگلی کشپل چمستان 78572545786
اوایل پاییز در پارک جنگلی کشپل چمستان همراه با ریزش برگ

آب گرم لاویج

آب گرم لاویج (Lavender hot water) یکی از روش‌های درمانی سنتی است که در آن از اسانس لاوندر و آب گرم استفاده می‌شود. این آب گرم در روستای لاویج نور قرار دارد . برای تهیه آن، باید چند قطره اسانس لاوندر به آب گرم اضافه شود و سپس در آن نشسته یا آب‌ریزی کرد. خواص درمانی آب گرم لاویج به دلیل ترکیبی از خواص آب گرم و اسانس لاوندر است. بعضی از خواص درمانی این روش عبارتند از:

  1. آرامش‌بخش: استفاده از آب گرم لاویج می‌تواند به کاهش تنش و استرس کمک کند و به ایجاد حالت آرامش و روانشناسی کمک کند.
  2. کاهش التهاب و درد: اسانس لاوندر دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است که می‌تواند به کاهش دردهای عضلانی و تسکین درد در ناحیه مورد نظر کمک کند.
  3. بهبود خواب: استفاده از آب گرم لاویج می‌تواند به بهبود خواب کمک کند و باعث ایجاد حالتی آرام و خواب آلود در فرد شود.
  4. کاهش التهاب پوستی: استفاده از آب گرم لاویج به عنوان یک روش درمانی می‌تواند به کاهش التهاب پوست کمک کند و به بهبود وضعیت پوست کمک کند.
  5. افزایش سلامتی عمومی: استفاده از آب گرم لاویج می‌تواند به افزایش سلامتی عمومی فرد کمک کند و در بهبود احساس کلی فرد نقش داشته باشد.

برای پیدا کردن آدرس دقیق آب گرم لاویج روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

آب گرم لاویج، جاذبه ای درمانی و تفریحی 575876387
آب گرم لاویج، سرشار از خواص درمانی معجزه آسا

روستای آهودشت

روستای اهودشت تنها یکی از 10 روستای توریستی چمستان است. این روستای سرسبز و دیدنی همواره مورد توجه مسافران و گردشگران بسیاری قرار گفته است و هرساله میزبان مسافران بسیاری است. از آنجایی که در مطالب قبلی به طور کامل با روستای آهودشت چمستان آشنا شده اید، می دانید که این روستا به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و مرطوب دارای پوشش گیاهی و سرسبز است.

روستای آهودشت، روستای محبوب مازندران
خانه های روستایی پوشیده از درخت در آهودشت چمستان

 

 

ارسال دیدگاه