حسن آباد نور روستایی در دل  طبیعت که هیچوقت از دیدن آن سیر نمیشوید!!

18 دی 1401
0 دیدگاه

حسن آباد نور یکی از روستاهای زیبای استان مازندران است که در دره‌های البرز مرزی قرار دارد. این منطقه دارای طبیعتی سرسبز، آب و هوایی خوش و چشم اندازی بسیار زیبا می‌باشد. این روستا از توابع شهرستان نور است و در ۸۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد. این روستا از توابع بخش کجور بوده که سالانه گردشگران زیادی به خاطر این ویژگی‌های تاریخی و طبیعی به این منطقه مسافرت می‌کنند. جاهای دیدنی این منطقه  به قدری زیاد هستند که بعید است با چند روز اقامت در این شهر، بتوانید از همه آن‌ها بازدید کنید.

شما می توانید با خرید ویلا در حسن آباد  یا خرید زمین در حسن آباد نیز با قیمت مقرون به صرفه سرمایه گذاری خود را شروع کنید.

حسن آباد نور 4894868546985498546

جاذبه های دیدنی حسن آباد نور

  • دریاچه فراخین

دریاچه فراخین یکی از جاذبه های بکر و کمتر شناخته شده حسن آباد  می باشد.مسیر دسترسی به این دریاچه بسیار زیباست و از قلب جنگل عبور می کند. زیبایی های سفر به دریاچه فراخین از جاده اش آغاز می شود.

  • موزه گیاهان دارویی کندلوس

یکی از جاهای دیدنی منطقه کجور نوشهر موزه گیاهان دارویی است .موزه گیاهان دارویی مجتمع کشاورزی کندلوس در سال ۱۳۶۵ با هدف‌های کشت، پرورش، تولید و بسته‌بندی گیاهان اصلی دارویی و معطر و همچنین تولید اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی تاسیس و برای اولین بار در ایران باغ بوتانیک (موزه گیاهان دارویی) آغاز به کار کرد.

  • آبشار کندلوس

روستای کندلوس در منطقه کجور نوشهر درنزدیکی روستای حسن آباد نور قرار دارد و یکی از روستاهای دارای بافت ارزشمند و از مناطق نمونه گردشگری کشور است.

  • روستای نیمور

روستای زیبای نیموریکی از روستاهای شهرستان نوشهرو بخش کجور می باشد که فاصله ی آن با نوشهرتقریبا ۶۵ کیلومتر است. روستای نیمور که ییلاقی کوهستانی با آب و هوای معتدل است از جنوب به روستای کوهپر، از شمال به جنگل و کوهستان منتهی می شود .

بازی ‌محلی حسن آباد

کشتی لوچو

حسن آباد نور  از جمله مناطق استان مازندران است که برگزاری انواع بازی‌ها و ورزش‌ها در آن رواج دارد. کشتی لوچو از بازی‌های محلی این منطقه است. این ورزش معمولا بین جوانان و میانسالان برگزار می‌شود که از محبوبیت خاصی در این منطقه و مناطق اطراف برخوردار است. موسیقی کجور از جمله قوت‌های گردشگری این منطقه است و خیلی از گردشگران را برای شنیدن این سازها ترغیب می‌کند. موسیقی کجور بر پایه نغمه‌ها و ملودی‌های چوپانی مازندرانی همراه است. امیری، کشنی مقدم و طالب طالبا از آهنگ‌های قدیمی روستاست که با سازهای نی، سرنا و دهل همراهی می شود.

 

حسن آباد نور 9689684968484584

غذاهای محلی حسن آباد نور

 

روستای حسن آباد  دارای غذاهای محلی متنوع و خوشمزه فراوانی می‌باشد. آش‌های سیر، اردیم، سراج، دوغ و انواع غذاها با برنج مانند طعام پلا، گرماس پلا، گورس پلا، عدس پلا، گوشت پلو، و انواع خورشت مانند خورشت کدو، کده کشتی، بیشه واش، سرجوی، یخنی، تچ ماچ و خورشت ترش از جمله این غذاهاست. تهیه انواع شیرینی مانند مشکی حلوا، آرد حلوا، بادونه، دمکو، برساق، انواع مربا و کماج در روستا رواج دارد. این غذاها معمولا طرفداران زیادی بین گردشگران دارند و وقتی به این روستا سفر کنند در جست و جوی تهیه آن‌ها بر می‌آیند.

ارسال دیدگاه