دریاچه ارواح، مرموز ترین دریاچه در نور | آدرس دقیق + جاذبه های اطراف

10 دی 1401
0 دیدگاه
دریاچه ارواح نوشهر 5476876544564

دریاچه ارواح نور یکی از زیباترین و در عین حال عجیب‌ترین جاهای دیدنی استان مازندران است. این دریاچه که «ممرز» نیز نامیده می‌شود، در حد فاصل شهر نور تا نوشهر و در ارتفاعات جنگلی قرار دارد. اطراف دریاچه ارواح را درختان توسکا و ممرز پوشانده‌اند که شاید علت نام‌گذاری این دریاچه به نام ممرز نیز همین باشد. درختان کمر شکسته، وجود مه و آب باتلاقی این دریاچه، فضایی وهم‌آلود در این منطقه ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل این جاذبه طبیعی را با نام یکی از اسرارآمیزترین نقاط دیدنی در شمال ایران می‌شناسند. طول این دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن در حدود ۳۰۰ متر است .

دریاچه ارواح و مناطق جنگلی اطراف آن در فهرست مناطق حفاظت‌ شده در شمال ایران قرار دارند. این مناطق از بکرترین و دست‌نخورده‌ترین بخش‌های استان مازندران هستند که توجه گردشگران را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده‌اند. دریاچه ارواح و مناطق اطراف آن گزینه‌هایی مناسب و امن برای رشد و حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری به شمار می‌روند. گرچه از دریاچه ارواح یا ممرز با لقب‌هایی مانند ترسناک، و هم‌آلود و اسرارآمیز ، شیطانی یاد می‌شود، این دریاچه از تماشایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی در استان مازندران است. این منطقه محافظت شده مامن و پناهگاه حیوانات وحشی زیادی مانند روباه و گراز، ماهیان مختلف، دوزیستانی همچون غورباغه و مار است. البته حیوانات چندان تمایلی به نزدیک شدن به انسان ندارند. در زمان‌هایی که مه به بالاترین سطح خود می‌رسد، تصاویری خارق العاده در این دریاچه خلق می‌شوند. نام دریاچه ارواح شهرستان نوشهر در فهرست آثار ملی ایران به چشم می‌خورد.

درباره دریاچه ارواح :

  • طول دریاچه 700 و عرض آن 300
  • پناهگاه روباه، گراز، غورباغه و مار
  • ملقب به دریاچه ممرز
دریاچه ارواح ممرز در نوشهر 534674643512
زیبایی دریاچه ارواح در فصل بهار و طبیعت سبز اطراف

دریاچه ارواح کجاست؟

دریاچه ارواح نوشهر در مسیر نور به نوشهر، ۴۷ کیلومتری نوشهر و در نزدیکی روستای «صلاح الدین کلا» قرار دارد. اگر از نور به‌سمت نوشهر می‌روید، می‌توانید از چند مسیر مختلف خود را به جاده اصلی دریاچه ارواح برسانید. جاده شهر رویان به‌سمت روستای «بلده» با وصل شدن به جاده دریا بیشه و مسیر جاده ونوش شما را به ابتدای جنگل‌های حفاظت شده ممرز و جاده دریاچه ارواح می‌رسانند.

آدرس دریاچه ارواح: استان مازندران، نوشهر، روستای صلاح الدین کلا، دریاچه ممرز یا ارواح

لوکیشن دریاچه ارواح 57575787
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به دریاچه

دریاچه ارواح در همه فصل‌ها زیبا است و تماشای آن در همه روزهای سال می‌تواند خاطره‌انگیز باشد؛ اما مسیر دسترسی به این دریاچه در زمان‌ بارش برف و باران، گلی و لغزنده می‌شود. در فصل‌های پاییز و زمستان جنگل‌های اطراف دریاچه ممرز نیز به‌دلیل خاک نرمی که دارند گلی و باتلاقی می‌شوند. اگر به بازدید از این دریاچه در فصل‌های سرد سال علاقه دارید، حتما لباس مناسب و چکمه‌های بلند بپوشید. در بهار و تابستان نیز می توانید از این دریاچه دیدن کنید، اما فراموش نشود که زیبایی تماشای این دریاچه در فصل پاییز و زمستان به دلیل وجود مه بسیار، خیره کننده و تماشایی است.

بهترین زمان سفر به دریاچه ارواح : پاییز و زمستان

بهترین زمان سفر به دریاچه ارواح نوشهر 3556476453413
مه غلیظ دریاچه ارواح در زمستان سرد و خوفناک

 

دیدنی های اطراف دریاچه ارواح نور

 

ارسال دیدگاه