اسامی روستاهای چمستان + آدرس دقیق + عکس

20 دی 1401
0 دیدگاه
روستاهای توریستی چمستان برای سفر 51658475312

اگر به دنبال تجربه سفری لذتبخش در چمستان هستید، پیشنهاد می شود حداقل به چند نمونه از این روستاهای توریستی که در ادامه معرفی می نماییم، سری بزنید. چمستان در  15 کیلومتری دریا در دل جنگل های هیرکانی به عنوان یکی از  یکی از شهرستان های جنگلی و پرطرفدار در میان مسافران  استان مازندران، به شمار میرود. از طرفی به دلیل داشتن فاصله 180 کیلومتری از تهران، مسافران بسیاری از پایتخت را به سمت خود می کشاند. همچون سایر شهرهای شمالی دیگر چمستان نیز دارای روستاهای بکر و توریستی بسیار است که هرکدام به نوبه خود ویژگی هایی را برای انتخاب مقصد به دنبال سفری لذتبخش شامل می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا 10 روستای توریستی چمستان را به شما معرفی کنیم.

10 روستای توریستی و برند چمستان

1. روستای آهودشت

آهودشت یکی از روستاهای زیبا در بخش چمستان در شهرستان نور می باشد که دارای تراکم جمعیت بسیار پایینی می باشد. علت نامگذاری این منطقه به نام آهودشت به دلیل وجود آهوهای بسیار در این منطقه می باشد. قرار گرفتن در حاشیه رودخانه  زارم رود و جنگل های انبوه سخو و منطقه های بکر جذابیت های دیداری زیادی برای بازدید کنندگان بوجود آورده است. این روستا همچنین دارای آب و هوای معتدل و دلکش بوده که پوشش گیاهی سرسبزی را ایجاد کرده است.

قبل از سفر به روستای آهودشت روی لینک دانستنی های آهودشت کلیک کنید تا با جاذبه های دیدنی و سوغات آن آشنایی کاملی را داشته باشید.

برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای آهودشت چمستان، روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

جزئیات روستای آهودشت :

  • جمعیت پایین
  • آهوهای بسیار
  • آب و هوای معتدل
  • جاذبه های دیدنی ( زارم رود، جنگل سخو)

 

روستا آهودشت چمستان 56745435435455
طبیعت سرسبز با ویلاهای روستایی در آهودشت

2. روستای وارزده

روستای جنگلی وارزده یکی دیگر از روستاهای چمستان  بوده که  به دلیل جاذبه های دیدنی خود از مناطق گردشگری چمستان از توابع نور ، وارزده می باشد. این روستا از شهر چمستان حدود 10 کیلومتر فاصله داشته، که  از نظر موقعیت جغرافیای به روستاهای رمشی، خطیب کلا و بلویج، دارکلا و… دسترسی سریع دارد، این روستا به دو بخش وارزده علیا و وارزده سفلی تقسیم شده است که راه ارتباطی بین آن ها از طریق پل صورت گرفته است.

روستای وارزده :

  • فاصله تا چمستان 10 کیلومتر
  • دسترسی به روستاهای رمشی، خطیب، بلویج، دارکلا

برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای وارزده چمستان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

آب و هوای بهاری روستای وارزده در چمستان 521654531321
آسمان آبی و خانه های روستایی در روستای وارزده

 

3. کیابسر

یکی از روستاهای دیگر چمستان، کیابسر می باشد، در واقع کیابسر روستایی در بخش چمستان می باشد، این روستا حدود 16 کیلومتر با شهر آمل فاصله دارد.  پارک ملی کیاسر، دریاچه الندان، کوه آچو، روستای اروت، سد سلیمان تنگه و… از جاذبه های دیدنی این روستا نیزمحسوب می شود. باید بدانید که اگر از سمت تهران قصد رسیدن به مقصد کیابسر را دارید، میتوانید از جاده هزار، وارد کمربندی امام زاده عبدالله شوید، و با طی حدود 20 کیلومتر به روستای سرسبز کیابسر خواهید رسید.

برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای کیابسر چمستان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

دریاچه الندان روستای کیابسر 524575245
دریاچه الندان کیابسر احاطه شده درآغوش درختان سرسبز

4. روستای لاویج

روستای لاویج از روستاهای ییلاقی و کوهستانی مطرح چمستان است که از مسیر 2 کیلومتری به سمت نور واقع شده است. لاویج حدود 7 روستای مطرح به نام‌های ( کرچی، بهبنک، دیزیرکلا، رییس کلا، ملاکلا، خطیب کلا و کیاکلا) دارد. آب گرم لاویج در روستای ملاکلا لاویج واقع شده است که به سبب  حجم بالای گوگرد و املاح معدنی که دارند، می‌توانند در درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذار باشند و همین مسئله باعث شده است در سال، علاقه‌مندان و گردشگران زیادی وارد این روستا شوند.

جزئیات روستای لاویج :

  • روستای ییلاقی و کوهستانی
  • فاصله با نور : 2 کیلومتر
  • دارای آب گرم با خواص درمانی بالا

برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای لاویج چمستان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

روستای لاویج چمستان 55646543541354
دشت های سرسبز و چمنزارهای روستای لاویج

5. بهدشت

یکی از محله های چمستان، بهدشت می باشد، این منطقه دارای طبیعت فوق العاده زیبا با ویو ابدی به طبیعت همیشه سبز شمال می باشد، لازم به ذکر می باشد که، منطقه ی سرسبز بهدشت، با آمل حدود ۲۰ کیلومتر و تا مرکز چمستان حدودا ۱۵ کیلومتر فاصله دارد، این منطقه جزو فول امکانات ترین منطقه در چمستان می باشد.

برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای بهدشت چمستان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

نمایی از کلبه روستایی و چمنزارهای بهدشت
نمایی از کلبه روستایی و چمنزارهای بهدشت چمستان

6. بنفشه ده 

روستای بنفشه ده از روستاهای چمستان ،مرکز دهستان میان رود می باشد، بنفشه ده از توابع چمستان و  ، می باشد، این روستا یکی از روستاهای کم جعمیت و جنگلی استان مازندران می باشد، و لازم به ذکر می باشد که، جعمیت بنفشه ده، حدود 1000 نفر می باشد، که  از شمال به روستای درکاپی، از جنوب به کنسپا و از شرق به شهرستان زیبای آمل و از غرب به روستای سنگتاب متصل و دسترسی سریع و راحتی دارد. شما میتوانید در سفر خود به شهر چمستان  از این روستای زیبا  نیز دیدن نموده و خاطرات به یاد ماندنی را برای خود و عزیزانتان فراهم نمایید.

برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای بنفشه چمستان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

روستای بنفشه ده چمستان احاطه شده توسط کوهستان 546476845452
خانه های روستایی بنفشه ده، روستای کم جمعیت چمستان

7. سعادت آباد

روستای سعادت آباد چمستان در شمال ایران و در شهرستان نور واقع شده است. فاصله این روستا تا شهرستان نور حدود ۲۰ کیلومتر است و تا روستاهای اطرافش مانند روستای لاویج نیز حدود ۱۲ کیلومتر است. این روستا از شهرستان‌های نزدیک مانند رشت، فومن، لنگرود و چابکسر نیز قابل دسترسی است.جمعیت روستای سعادت آباد چمستان حدود ۷۴۴ نفر بوده است.

8. روستای میرخمند

روستای میرخمند در شهرستان نور واقع شده و فاصله آن تا مرکز شهرستان نور حدود ۱۰ کیلومتر است. این روستا در منطقه کوهستانی و سرسبزی و آب و هوای خنک و معتدلی دارد. جمعیت این روستا ۴۲۴ نفر است. روستای میرخمند از شهرستان‌های مجاور نیز دور نیست و به راحتی از راه‌های ارتباطی موجود در دسترس قرار دارد. به عنوان مثال، فاصله این روستا تا روستای سعادت‌آباد چمستان حدود ۱۸ کیلومتر، تا روستای لاویج نور حدود ۳۵ کیلومتر و تا شهرستان بابل حدود ۴۵ کیلومتر است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای میرخمند روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

روستای میرخند سرسبز در دل کوه 41542656526
نمایی از خانه ها وجاده روستای میرخند بین درختان

 

9. گزناسرا

روستای گزناسرا در شهرستان نور واقع شده و فاصله آن تا مرکز شهرستان حدود ۲۵ کیلومتر است. جمعیت این روستا حدود ۲۵۴ نفر است. روستای گزنا سرا با وجود اینکه جمعیت کمی دارد، به دلیل داشتن مناظر طبیعی زیبا، میوه‌های خوشمزه و باغات پرورشی، جاذبه‌ی گردشگری منحصر به فردی دارد. از جمله جاذبه‌های دیدنی این روستا می‌توان به باغ گل‌های شوقی، غار سنگی، چشمه‌های آب شیرین و سرسبزی‌های فراوان در اطراف روستا اشاره کرد. این روستاها نیز به دلیل مناظر طبیعی زیبا و آثار تاریخی مانند کاروانسرای تاریخی باباکلو، جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در بر دارند.

روستاهای اطراف گزنا سرا عبارتند از:

  • روستای طولک
  • کوچه‌ی خداجو
  • گردنه‌ی زالی
  • گردنه‌ی سر
  • باباکلو
  • شنده

برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای گزناسرا چمستان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

روستای گزنا سرا اطراف کوه های برفی 44565265265
خانه های روستای گزنا سرا در دل دره و کوه های سفید از برف

 

10. روستای جوربند

روستای جوربند سرا، یکی از روستاهای شهرستان نور است که در شمال ایران واقع شده است. فاصله این روستا تا مرکز شهرستان نور حدود 25 کیلومتر است و از جنوب با روستای میرخمند، از شمال با روستای چمستان و از غرب با روستای سرخ‌دره هم مرز است. جمعیت این روستا حدود 200 نفر است. در اطراف روستای جوربند سرا، جاذبه‌های طبیعی زیادی قرار دارد که از جمله آنها می‌توان به جنگل‌های هیرکانی و رودخانه سفیدرود اشاره کرد. همچنین در دامنه‌های جنوبی این روستا، قلعه جوربند نیز قرار دارد که به دوره صفویه بازمی‌گردد و در دوران قاجاریه نیز مورد توجه بوده است. این قلعه در فاصله 4 کیلومتری از روستای جوربند سرا و در دامنه کوه جوربند قرار دارد.

برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای جوربند چمستان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

روستای جوربند سرسبز ابری 54155416316
نمایی از خانه های روستای لاویج پوشیده از ابر سیاه

ارسال دیدگاه