روستای بهدشت کجاست؟🏞️ | تاریخچه + آب و هوا🟢 + تصاویر📸

9 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
دشت های سرسبز بهدشت چمستان 6874835745

روستای بهدشت با ویژگی‌های گوناگون و فراوانی که با ویلاهای جنگلی بی نظیر خود دارد، فرصت عالی‌ای برای خرید ویلا در چمستان ارائه می‌دهد. با وسعت محدودی که شهر چمستان دارد، این منطقه به شهرستان نور و ساحل شمالی نزدیک است، که این ویژگی باعث شده تا جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران جهت خرید ویلا در نور ایجاد شود. با تنوع بالای روستاها و ویلاها، بازار خرید و فروش در این منطقه به‌طور مداوم فعال بوده و رونق بیشتری نسبت به مناطق دیگر دارد.

مسیر کوهستانی روستای بهدشت چمستان 87486788574


روستای بهدشت کجاست؟

روستای بهدشت در شهر چمستان واقع شده است. این منطقه در فاصله‌ی میانی بین پل نفشه ده و روستای آهودشت قرار دارد و در محدوده‌ای که نصف فاصله بین آمل و چمستان است، واقع شده است. از آمل به این منطقه فاصله‌ی حدود ۲۰ کیلومتر است و از سمت چمستان تقریباً ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. روستاهای این منطقه شامل: کیابسر، سنگتاب، تسبیح کلا، کنسپا، ورازده علیا، باریکلا، رزک، دارکلا، رمشی، جلیکان، کراتکتی، نعمت‌آباد، و شیر کلا می‌باشند.

مسیر دسترسی:
برای رفتن به بهدشت از تهران، می‌توانید از 3 مسیر مختلف استفاده کنید. اولین مسیر از طریق جاده هراز است که مسافت آن حدوداً 211 کیلومتر است. مسیر دوم از طریق جاده چالوس است که باید حدوداً 229 کیلومتر را طی کنید. و در نهایت، می‌توانید از مسیر سوم از جاده فیروزکوه استفاده کنید که مسافت آن حدوداً 334 کیلومتر است، اما توجه داشته باشید که این مسیر نسبت به دو مسیر قبلی طولانی‌تر است.

نقشه‌ی روستای بهدشت در شهر چمستان 524548574
برای مشاهده‌ی نقشه‌ی روستای بهدشت روی عکس کلیک کنید

تاریخچه روستای بهدشت

بهدشت، به عنوان یکی از روستاهای نزدیک به چمستان و مناطق مجاور در استان مازندران، تاریخچه‌ای خاص و متفاوت دارد که از تأثیر مناطق همجوار خود برخوردار است. شاید سوالی برای شما پیش آمده باشد که چرا این روستا به نام “بهدشت” شناخته می‌شود و چه دلایلی برای انتخاب این نام وجود دارد. در این باره نظریات متعددی وجود دارد که به بررسی آنها می‌پردازیم. واژه “به” در فارسی به معنای “خوب” و “دشت” به معنای “پهناور” است. احتمالاً دلیل اصلی این نامگذاری به دلیل وضعیت جغرافیایی و مکانی این منطقه است، زیرا بهدشت دارای مناظر زیبا و فضاهای پراز طبیعت خوب است، اما این نامگذاری ممکن است به دلایل دیگری نیز انتخاب شده باشد که در تحقیقات بیشتر قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اسامی روستاهای چمستان

مه آلودگی دشت های بهدشت چمستان 3845467836737


آب و هوای روستای بهدشت

سفر به شمال همواره نیازمند آمادگی برای بارش‌های بارانی است، زیرا در تمام فصول این منطقه احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد. بهدشت، با فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری از دریا، از آب و هوای شرجی جلوگیری می‌کند. فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان در این منطقه زیبا و متفاوت هستند. بهار با شکوفه‌زایی و زندگی جدید، تابستان با آب و هوای خنک و مناظر سرسبز، پاییز با رنگارنگی و زیبایی درختان و زمستان با برف پوشیده‌شدن طبیعت، هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند.

طبیعت روستای بهدشت

بهدشت با طبیعتی زیبا و بکر، جایی است که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. این منطقه دارای مکان‌های طبیعی فراوانی است که باعث تحسین و شگفتی هر بازدیدکننده می‌شود. جنگل‌های این منطقه، با پوشش گیاهی ویژه‌ای که دارند، به تمیز کردن هوا و معتدل کردن دما کمک می‌کنند. همچنین، فاصله 200 متری بهدشت از سطح دریا باعث ایجاد شرایط جغرافیایی خاصی شده و پوشش گیاهی منحصر به فردی را به وجود آورده است.

جنگل های روستای بهدشت

جنگل‌های بهدشت، زمینه‌ای مناسب برای زندگی جانداران مختلف فراهم می‌کنند و اکوسیستم طبیعی منحصر به فردی را در این منطقه ایجاد کرده‌اند. این جنگل‌ها با جلوگیری از تاثیرات باران بر خاک و حفظ آن، به حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن کمک می‌کنند.

مناطق بکر روستای بهدشت

بهدشت دارای مناطق بکر و دست‌نخورده‌ای است که به تازگی توسط بازدیدکنندگان کشف شده‌اند. دریاچه‌ها و آبندان زیادی در این منطقه وجود دارند که فضایی خارق‌العاده و زیبا را به وجود آورده‌اند. برای دیدن این مناطق، بهتر است با راهنمای محلی همراهی کنید تا به راحتی محل دقیق آنها را پیدا کنید.

دشت های سرسبز بهدشت چمستان 6874835745


سخن پایانی

بعضی از این روستاها دارای قسمت‌های علیا و سفلی هستند، که نشان از وسعت منطقه دارند. از لحاظ طبیعت، این منطقه دارای تنوع فراوانی است، از جنگل‌های دشت و روستاهایی که در شیب کوه و حتی در دل جنگل واقع شده‌اند، تا مناظر صاف و آفتابی که همراه با تماشای دریا از برخی نقاط این منطقه ممکن است. در کل، این منطقه روستاهای بکر و زیبایی را در خود جای داده است، که خرید ویلا در نور یکی از سرمایه‌گذاری‌های امن و مطمئن این منطقه محسوب می‌شود.

ویلای زیبا در بهدشت چمستان 573587438547

ارسال دیدگاه