آبشار لاویج 🌊| آدرس دقیق 🌍| جاهای دیدنی ⛵| عکس 📸

22 فروردین 1403
0 دیدگاه
گلسنگ های انبوه آبشار لاویج نور در دل جنگل سرسبز 58454
  1. آیا قصد سفر به شهر نور را دارید؟
  2. آیا می دانید نور آبشار زیبا و دیدنی همچون آبشار لاویج را دارد؟

آبشار لاویج یکی از جاهای دیدنی مازندران است که با امکانات گردشگری و تفریحی متنوعی که ارائه می‌دهد، مکانی ایده‌آل برای علاقمندان به طبیعت است. آب این آبشار به خاطر خنکی و طراوت خاصی که دارد، محبوب است. نام این مکان باشکوه از امامزاده‌ای گرفته شده که نزدیک آن قرار دارد و آب چشمه‌اش از ارتفاعات سوردار سرچشمه می‌ گیرد.


📋 درباره رودخانه لاویج

رودخانه لاویج، که طولی معادل 38 کیلومتر دارد، از دامنه‌های شمالی کوه گرک نشأت گرفته و تحت نام رودخانه کیاکلا به سمت شمال، از میان جنگل‌های انبوه جریان می‌یابد. این رودخانه، پس از آبیاری روستای آغوزکتی و عبور از تنگه لاویج، به دو شاخه تقسیم می‌شود: شاخه غربی به نام لاویج رود و شاخه شرقی به نام رستم رود. لاویج رود، در ادامه مسیر خود از روستاهای نانواکلا و سیاه کلا عبور کرده، و در نهایت به همراه رستم رود به دریا می‌پیوندد.

آبشار روان در میان خزه ها و گلسنگ های آبشار لاویج نور 45644


📍 آبشار لاویج کجاست؟

آبشار لاویج، از جاذبه‌های خیره‌کننده روستای لاویج و یکی از زیباترین آبشارهای استان مازندران، در مسیر جاده چمستان به لاویج موقعیت دارد. این آبشار دیدنی که پس از پارک جنگلی کشپل در شهرستان نور و بین روستاهای کالج و دینکوه قرار گرفته، در کنار رودخانه‌ای جاری و منبع آب معدنی لاویج، چشم‌اندازی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

آدرس دقیق: استان مازندران، 38 کیلومتری شهر نور

آدرس دقیق آبشار لاویج روی نقشه 1456415
برای دستیابی به آدرس دقیق آبشار لاویج روی نقشه کلیک کنید

🚙 ⏰ بهترین زمان مناسب سفر به آبشار لاویج نور

در فصول بهار و تابستان، این منطقه تحت پوشش درختان سرسبز و انبوهی قرار می‌گیرد که مناظری بسیار خیره‌کننده و فوق‌العاده را خلق می‌کنند. علاوه بر این، منطقه از آب و هوایی بسیار دلپذیر و خنک در بهار و تابستان برخوردار است، که به همراه طبیعت و سرسبزی بی‌نظیرش، جاذبه‌ای قوی برای جذب گردشگران و توریست‌ها به شمار می‌رود.

گلسنگ های انبوه آبشار لاویج نور در دل جنگل سرسبز 58454


🛶 جاهای دیدنی اطراف آبشار لاویج نور

  1. کیاکلا (مشاهده روی نقشه)
  2. آب گرم لاویج (مشاهده روی نقشه)
  3. روستای لاویج (مشاهده روی نقشه)
  4. آبشار آب پری (مشاهده روی نقشه)
  5. دریاچه الیمالات (مشاهده روی نقشه)
  6. پارک جنگلی لوزان (مشاهده روی نقشه)
  7. پارک جنگلی کشپل (مشاهده روی نقشه)

دریاچه آرام در کنار پوشش گیاهی سرسبز درختان الیمالات نور 54641 جنگل های انبوه در کنار خانه مسکونی کیاکلا نور 5415416 آبشار پر تلاطم در میان صخره های سنگی آب پری در شهر نور 4564 تپه ها و درختان سرسبز در زیر آسمان آبی پارک جنگلی لوزان نور 5641441


📚 سوالات متداول

1. آبشار لاویج در کجا قرار دارد؟
آبشار لاویج در استان مازندران، بین روستاهای کالج و دینکوه و در مسیر جاده چمستان به لاویج، نزدیک شهرستان نور قرار دارد.

2. بهترین زمان برای بازدید از آبشار لاویج چه زمانی است؟
بهترین زمان برای بازدید از این آبشار، فصول بهار و تابستان است، زمانی که آب و هوا خنک و طبیعت در اوج سرسبزی و زیبایی خود قرار دارد.

3. آیا در نزدیکی آبشار لاویج امکانات اقامتی وجود دارد؟
بله، در نزدیکی آبشار لاویج امکانات اقامتی متنوعی از جمله مسافرخانه‌ها، سوئیت‌ها، و ویلاهای اجاره‌ای موجود است، که گزینه‌های مختلفی را برای اقامت شبانه فراهم می‌کند.

ارسال دیدگاه