آشنایی کامل با دیو چشمه نور | آدرس + بهترین زمان سفر + عکس

2 دی 1401
0 دیدگاه
دیو چشمه، چشمه اعجاب انگیز شهرستان نور 354546651

دیو چشمه، یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان نور در استان مازندران واقع شده است. این چشمه در دل کوهستان های شمالی ایران قرار دارد و با دیدنی های خیره کننده ای همراه است. برای رسیدن به دیو چشمه، شما باید در مسیر جاده جنگلی شمالی شهرستان نور حرکت کنید. با پیشرفت در مسیر، شما به دل کوهستان هایی خواهید رسید که با زیبایی طبیعت و چشم انداز شگفت انگیزشان شما را مبهوت خواهند کرد.

بعد از رسیدن به محل چشمه، با دیدن مجموعه های سنگی، آبشارها و آبهای بلند پرشور که از قله های کوه به پایین می ریزند، دست به دست هم می‌دهند و این چشمه به تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری دلپذیر شهرستان نور تبدیل شده است. همچنین، محیط اطراف دیو چشمه که از جنگل های سرسبز و پوشیده از گیاهان و درختان بلند پوشیده شده است، برای علاقه مندان به طبیعت گردی و تفریحی فرصتی بسیار مناسب است. در کل، دیو چشمه یک جاذبه طبیعی فوق العاده زیبا و منحصر به فرد است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و با چشم اندازی بی نظیر خود، آنها را به دنیای دیگری می برد.

هوای پاییزی دیو چشمه نور 54654768547421
جریان آب دیو چشمه و ریزش برگ های پاییزی درختان

چشمه دیو بزرگترین چشمه نور!

دیوچشمه یا چشمه بزرگ از مهم ترین جاذبه دیدنی شهرستان نور که هر فردی باشنیدن نام آن حس کنجکاوی را در زنده می کند.  این چشمه در فاصله ۵۰ کیلومتری از نوشهر واقع شده که با داشتن آب زلال و زیبایی های متنوع در این منطقه مورد پسند بسیاری از گردشگران قرار گرفته و برای اهالی این منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد، چراکه آب شرب منطقه را تامین می کند.

مسافران می توانند با نوشیدن جرعه ای از آب این چشمه تمام خستگی راه را از تن خود خارج کرده و از سپری کردن لحظات خود در دل طبیعت نهایت رضایت را داشته باشند. فضای سرسبزی در اطراف دیوچشمه مشاهده می شود که گردشگران با حضور در این مکان می توانند ساعاتی را به گشت و گذار و اقامت در آنجا پرداخته و از تجربه یک روز تفریحی در دل طبیعت و در کنار این چشمه خروشان لذت واقعی را بچشند.

فاصله دیو چشمه تا نوشهر : 50 کیلومتر

آب زلال دیو چشمه نور 52148465421
آب زلال دیوچشمه نور جاذبه خیره کننده مازندران

آدرس دقیق دیوچشمه شهرستان نور

برای دسترسی به جاذبه طبیعی دیو چشمه در شهرستان نور، می توانید از مسیر زیر استفاده کنید:

از طریق شهرستان نور:

  1. از شهرستان نور به سمت شمال به سمت روستای حسن آباد حرکت کنید.
  2. پس از رسیدن به روستای حسن آباد، از میدان اصلی روستا به سمت روستای سنگین حرکت کنید.
  3. پس از عبور از روستای سنگین، به سمت روستای رحمت آباد ادامه دهید.
  4. پس از رسیدن به روستای رحمت آباد، به سمت جاده کوهستانی که به دیو چشمه منتهی می شود، حرکت کنید.
  5. پس از طی کردن حدود ۱۰ کیلومتر از این جاده، به محل دیو چشمه می رسید.

برای پیدا کردن آدرس دقیق دیو چشمه از مبدا شهرستان نور روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

از طریق شهرستان سوادکوه شمالی:

  1. از شهرستان سوادکوه شمالی به سمت جاده ای که به روستای بوالحسن منتهی می شود، حرکت کنید.
  2. پس از رسیدن به روستای بوالحسن، به سمت روستای بلده حرکت کنید.
  3. پس از عبور از روستای بلده، به سمت روستای امیرآباد ادامه دهید.
  4. پس از رسیدن به روستای امیرآباد، به سمت جاده کوهستانی که به دیو چشمه منتهی می شود، حرکت کنید.
  5. پس از طی کردن حدود ۱۰ کیلومتر از این جاده، به محل دیو چشمه می رسید.

برای پیدا کردن آدرس دقیق دیو چشمه از مبدا شهرستان سوادکوه روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

لوکیشن دیوچشمه
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

زمان مناسب بازدید از دیو چشمه نور

به طور کلی، بهترین زمان برای بازدید از دیو چشمه در فصل بهار و تابستان می‌باشد.

در فصل بهار (منتهی به اوایل خرداد)، با گذشت زمستان و بارش باران‌های فراوان، طبیعت اطراف جاذبه به طور کلی با گل‌های زیبا و سرسبزی پوشیده می‌شود. همچنین در این فصل آبشار دیو چشمه به دلیل ذوب برف‌ها و آبگرفتگی در میانه روز بیشترین حجم آب را دارد و این باعث شکوفایی و زیبایی آن می‌شود.

اما در فصل تابستان (منتهی به اوایل شهریور) با هوای خنک و ملایم، زیبایی‌های طبیعت اطراف جاذبه به وضوح نمایان‌تر می‌شوند. همچنین در این فصل با وجود کمبود بارش‌های آب، آبشار به صورت یک نوار آبی که از ارتفاع بالای کوه به پایین جاری می‌شود دیده می‌شود و این منظره بسیار زیبا است.

در هر صورت، با توجه به شرایط هوا و شرایط شخصی شما، ممکن است بهتر باشد در فصول دیگری از سال بازدید کنید. بهترین راهنمایی که می‌توان داد این است که پیش از سفر به دیو چشمه، حتما از شرایط هوا و اطلاعات بروزرسانی شده محلی مطلع شوید.

برای اطلاع از آب و هوای شهرستان نور ( دیو چشمه ) روی لینک گوگل کلیک کنید.

بهترین زمان بازدید از دیو چشمه : بهار و تابستان

دیو چشمه، چشمه اعجاب انگیز شهرستان نور 354546651
هوای بهاری و طبیعت سبز دیو چشمه، جاذبه اعجاب انگیز نور

دیو سنگی

این چشمه از داخل دهانه یک صخره شکل دیو ساخته شده است که این نام به دلیل شباهت با صورت یک دیو بر روی صخره، برای آن انتخاب شده است. دیو چشمه، یکی از جاذبه های معروف استان مازندران است که با آبی بلند و شفاف خود، مسافران زیادی را به سوی خود جذب می کند. این چشمه به علت وجود یک صخره به شکل دیو، که دهانه ای به طول چند متر دارد و از داخل آن آب چشمه بر روی صخره سنگی جاری می شود، به نام دیو چشمه شناخته شده است.

به علاوه، منطقه پیرامون دیو چشمه، با چشم انداز سرسبز و کوهستانی خود، برای علاقمندان به گردشگری و تفریحی فرصتی بسیار مناسب است. همچنین، با توجه به این که این چشمه در نزدیکی روستاهای سنگین شهرستان نور قرار دارد، بازدید از آن، فرصتی مناسب برای آشنایی با فرهنگ و سنت های محلی این منطقه نیز به شمار می رود.

دیو سنگی در نور 5347464351231
دیو سنگی گودالی رمزآلو در شهرستان نور

 

ارسال دیدگاه