خانه نیما یوشیج کجاست؟ 📍| آدرس دقیق 🗺️| معرفی کامل ✔️| عکس 📸

7 تیر 1403
0 دیدگاه
نمای بیرونی خانه نیما یوشیج و محوطه آن در روز بارانی 43573585

آیا می دانید خانه نیما یوشیج کجاست؟

علی اسفندیاری، معروف به «نیما یوشیج»، نام خود را از محل تولدش، روستای یوش در شهر آمل استان مازندران، برگزید. این نام، که احتمالاً از دو تَن اسپهبد مازندران به معنای «کمان‌دار بزرگ» گرفته شده، اشاره‌ای است به ریشه‌های تاریخی و فرهنگی او. علی اسفندیاری، به عنوان نیما، خود را از نیاکان و رستمداران فرمانروایان مازندران می‌دانست و با انتخاب نام نیما، این ارتباط را تاکید داد.


🌏 خانه نیما یوشیج کجاست؟

خانه نیما یوشیج یکی از جاهای دیدنی استان مازندران در فاصله حدود 20 کیلومتری شهر نور قرار دارد.

آدرس دقیق خانه نیما یوشیج روی نقشه 5657567
برای دستیابی به آدرس دقیق خانه نیما یوشیج روی نقشه کلیک کنید.

👴🏼 زندگی و میراث نیما یوشیج و خانه‌ ی تاریخی او

نیما یوشیج، شاعر بزرگ ایرانی، در سال 1276 خورشیدی متولد شد و پس از مرگش در سال 1338 خورشیدی، در تهران به خاک سپرده شد. او طبق آرزویش، پس از سال‌ها در خانه‌ی پدری‌اش در روستای یوش دفن شد. خانه‌ی پدری نیما، که از دوران قاجار باقی مانده، به عنوان یکی از آثار ملی ایران با شماره‌ی 1802 ثبت شده است. این خانه با آجرکاری و گچ‌بری زیبا، سه ورودی و اتاق‌های فراوان، از جمله بناهای برجسته روستای یوش به شمار می‌رود. همچنین، تاریخ‌های حک شده در درون خانه، از جمله چالش‌های تفسیری برای محققان بوده است.

در کنار نیما، دو تَن دیگر نیز در حیاط خانه به خاک سپرده شده‌اند. یکی از آن‌ها، خواهر نیما به نام “بهجت‌الزمان اسفندیاری” بود که در سال 1386 خورشیدی درگذشت. علاوه بر این، نویسنده و گردآورنده‌ی آثار نیما، “سیروس طاهباز” نیز در کنار نیما دفن شده است.

نیما یوشیج در دوران پیری 4857834 نمای بیرونی خانه نیما یوشیج و قبر او در محوطه 4875843687 نمای بیرونی خانه نیما یوشیج و محوطه آن در روز بارانی 43573585

ارسال دیدگاه