ترسیمی از گالری دیدی ایزدشهر | معرفی تاریخچه + آدرس دقیق به همراه عکس

16 بهمن 1401
0 دیدگاه
بخش تجاری گالری دیدی ایزدشهر  525645321

استان مازندران، استان گسترده ای است که تمامی جنبه های تفریحی و تاریخی را در خود جای داده است، این استان علاوه بر طبیعت زیبا، مناظر طبیعی، جنگل های بکر و دریا، ظرفیت های گسترده ای در عرصه فرهنگی و تاریخی در راستای جذب گردشگران بسیار چه در کشور و چه در سراسر دنیا به موفقیت بالایی رسیده است. از جمله جاذبه های دیدنی این استان می توان به دریاچه الیمالات، موزه های زیبا همچون موزه گالری ایزدشهر و… اشاره کرد. ما در این بخش میخواهیم در رابطه با موزه گالری ایزدشهر که مهد فرهنگ و هنر معاصر مازندران است را به طور کامل بررسی کنیم .

آدرس دقیق گالری دیدی ایزدشهر

استان مازندران – کیلومتر ۹ جاده محمود آباد به نور ایزدشهر – مجتمع فرهنگی هنری دیدی

ساعت کاری مجموعه : همه روزه از ساعت 10 صبح الی 23

شماره تماس موزه گالری دیدی :

  • 01144580990
  • 01144580946
لوکیشن موزه گالری دیدی ایزدشهر 5256765435215
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

تاریخچه گالری دیدی ایزدشهر

گالری دیدی ایزدشهر، یکی از بزرگترین و مهمترین مجموعه های هنری در ایران است که در شهر ایزدشهر واقع شده است. این گالری در سال ۱۳۷۰ با هدف ترویج هنر و فرهنگ ایرانی توسط دکتر محمد دیدی و همسرش خانم فروغ فرجی تاسیس شد. نام این گالری به نام خانم فروغ فرجی (نام هنری: دیدی) است که نقاش و طراح بود و در سال ۱۳۶۸ درگذشت. از آغاز تأسیس گالری دیدی، تمرکز بر ترویج هنر ایرانی در تمامی ابعاد بوده است، از هنر معاصر تا هنر سنتی و آثار باستانی. در طول سالیان متمادی، گالری دیدی از دیدگاه بسیاری از متخصصان و علاقمندان به هنر، به یکی از بهترین گالری های هنری در منطقه تبدیل شده است. معماری موزه گالری دیدی بسیار جذاب بوده و با الهام از موزه لوور پاریس ساخته شده است.

در گالری دیدی، آثاری از هنرمندان برجسته ایرانی، از جمله چنگیز دهقان، حسین زندی، محمدعلی تبریزی، فرهاد میرزا، محمد امینی فر و بسیاری دیگر به نمایش گذاشته می شود. همچنین، گالری دیدی همواره به دنبال جذب استعدادهای جوان در زمینه های هنری است. گالری دیدی ایزدشهر به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری، برای علاقمندان به هنر یک فضای شگفت انگیز برای برداشت از هنر و هنرمندان برجسته ایرانی فراهم می کند. گالری دیدی با بهره گیری از ظرافت و زیبایی هنر، افراد را به دنیای جذاب هنر معرفی می کند.

تاریخچه گالری دیدی :

  • سال ساخت : 1370
  • ساخته شده توسط : دکتر محمد دیدی و همسرش فروغ فرجی
  • شامل آثار هنرمندانی همچون : چنگیز دهقان، حسین زندی، محمد علی تبریزی، فرهاد میرزا، محمد امینی فر
موزه گالری دیدی ایزدشهر 13456453212
مجسمه نشسته ساخته شده در موزه گالری دیدی ایزدشهر

فضای بیرونی گالری دیدی

فضای بیرونی گالری دیدی ایزدشهر با معماری زیبا و فضای باز بسیار دلنشین و آرامش بخش است. این فضا دارای یک باغچه زیبا با گیاهان و درختان بلند و سرسبز است که محلی مناسب برای استراحت و آرامش فراهم می کند. همچنین، در فضای بیرونی گالری دیدی، اثرهای هنری زیبا و متنوع به چشم می خورند که به دلیل بزرگی و زیبایی آنها، هنردوستان را به خود جذب می کنند. تنوع آثار هنری در فضای بیرونی گالری دیدی بسیار گسترده است و شامل نمایشگاه های موقت و دائمی هنرمندان برجسته ایرانی و بین المللی می شود.

فضای بیرونی گالری دیدی با ارائه برنامه های هنری مختلف، محلی مناسب برای برگزاری نمایشگاه های هنری، سمینارها، کارگاه های آموزشی و جلسات علمی است. این فضا با داشتن امکاناتی مانند سکوی صحنه و صندلی های راحت، به میهمانانش امکان مشاهده آثار هنری را با راحتی و رضایت بیشتری می دهد. در کل، فضای بیرونی گالری دیدی ایزدشهر با همه ویژگی هایی که دارد، یک محیط زیبا، آرام و پویا برای علاقمندان به هنر و فرهنگ است.

مجسمه ای که در ورودی گالری دیدی ایزدشهر قرار دارد، با موادی مانند فولاد و آلومینیوم ساخته شده است که این مواد باعث مقاومت بالای مجسمه در برابر شرایط جوی و عوامل زیست محیطی مختلف شده است. از دید بازدیدکنندگان، مجسمه ورودی گالری دیدی به عنوان یک اثر هنری خلاق و جذاب شناخته شده است که با شکل منحنی و متحرک خود، به زیبایی و رویایی فضایی در گالری دیدی ایزدشهر ایجاد می‌کند.

جنس مجسمه ساخته شده در فضای بیرونی گالری : فولاد و آلومینیوم

فضای بیرونی گالری دیدی ایزدشهر 2154867443541
نمایی از فضای بیرونی گالری دیدی ایزدشهر و مجسمه معروف

فضای داخلی گالری دیدی

فضای داخلی گالری دیدی ایزدشهر، با طراحی یونیک و خلاقانه‌ای که در آن به کار رفته است، احساس متفاوتی از هنر و زیبایی به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. ورودی گالری با دیوارهای سفید و نورافشانی مناسب، احساس تمیزی و نظمی متفاوتی به فضا می‌دهد.

پس از ورود به داخل گالری، با ترکیبی از نورپردازی و دیوارهای رنگی، فضای متناسبی برای نمایش اثرهای هنری به وجود آمده است. در داخل گالری، قطعات نمایشگر چندگانه در طراحی محیط استفاده شده است، که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در کنار دیدن اثرهای هنری، با دنیای هم‌زمان دیگران نیز آشنا شوند.

دیوارهای گالری از جنس شیشه بوده و نور روز را به داخل فضا می‌گذارند تا باعث شفافیت بیشتر و بصری شدن اثرهای هنری شود. همچنین طراحی و کنترل بهینه‌ی نورپردازی به بازدیدکنندگان این اجازه را می‌دهد تا بهترین تجربه‌ی ممکن از دیدن اثرهای هنری را داشته باشند. فضای داخلی گالری دیدی ایزدشهر با ترکیبی از شیوه‌های داخلی مدرن و کلاسیک، بازدیدکنندگان را در یک فضای آرام و هم‌زمان پرشور در بر می‌گیرد که برای دیدن اثرهای هنری بهترین امکانات و فضا را فراهم کرده است.

سبک طراحی داخلی موزه گالری دیدی ایزدشهر : مدرن و کلاسیک

فضای داخلی گالری دیدی 5867643531
دو مجسمه گاو شاخ دار در بخش داخلی گالری دیدی

بخش تجاری گالری دیدی ایزدشهر

گالری دیدی ایزدشهر یک مجموعه هنری و تاریخی است که شامل موزه، گالری هنری، فضای بیرونی و داخلی، و بخش تجاری می باشد. طبقه اول این مجموعه به یک مرکز خریدی اختصاص داده شده است که غرفه های آن به صورت یکپارچه و بدون دیوار طراحی شده اند و انواع آثار هنری، دست سازه های خاص، دکوراتیو و پوشاک به فروش می رسند. در فضای داخلی این مجموعه، با وجود آثار هنری متنوع و جذاب، نورپردازی بی نقص و پلکان های مارپیچ، فضایی خاص و متفاوت ایجاد شده است. صدای آب نماهای داخل سالن و تندیس های بکار رفته در آن، باعث ایجاد یک فضای هنری و تاریخی بی نظیر می شود.

همچنین، وجود کافه های شیک همراه با پخش موسیقی زیبا و دکوراسیون فوق العاده، باعث افزایش جذابیت این فضا می شود. پلکان های مارپیچ وده های پرنده سفید و بال گشوده در کنار پلکان اصلی، نشان دهنده طراحی بی نقص این فضای مدرن و هنری هستند. با توجه به تنوع آثار هنری و تاریخی، این مجموعه از جاذبه های گردشگری شهر و استان بوده و تجربه یک بازدید در این فضا برای هر بازدید کننده، تجربه ای متفاوت و به یاد ماندنی خواهد بود.

زیبایی های بخش تجاری مجموعه :

  • هنرهای دست ساز و دکوراتیو
  • آب نمای دلنشین
  • پلکان های مارپیج
  • مجسمه پرنده سفید و بال گشوده در کنار پله
بخش تجاری گالری دیدی ایزدشهر  525645321
صندلی ها و میزهای چیدمان شده درطبقه اول موزه

بخش هنری گالری دیدی ایزدشهر 

موزه گالری دیدی ایزدشهر دارای دو طبقه است. در طبقه اول، یک مرکز خرید به صورت یکپارچه و بدون دیوار طراحی شده است که انواع آثار هنری و دکوراتیو، دست سازه های خاص و انواع پوشاک را به فروش می رساند. طبقه دوم این موزه گالری، گنجینه ای از آثار هنرمندان معاصری است که طی پنجاه سال اخیر گردآوری شده است. این طبقه با رعایت پروتکل های موزه های معتبر اروپایی طراحی شده و شامل آثار هنری تجسمی نفیسی از هنرمندان داخلی و خارجی است. این آثار شامل تندیس ها و مجسمه هایی از فلزات بازیافتی و تابلوهای نقاشی می باشد. . این طبقه دارای خانه کتاب در بخش ورودی است و برگزار کننده انواع همایش ها و کارگاه ها است.این مجموعه دارای بخش خانه کتاب در بخش ورودی است که می تواند برگزار کننده انواع همایش ها و کارگاه های هنری باشد. در طبقه دوم، چندین نمایشگاه هنری برگزار شده است که از جمله آن ها می توان به نمایشگاه پرتره ها و حجم ها به هنرمندی عظیم رضا یحیایی با عنوان زن، نمایشگاه عکس درخت خاطره به هنرمندی شهاب الدین عادل، نمایشگاه دو نسل از هنرمندان نوگرای ایران، نمایشگاه فلز آوا (هنرنمایی با فلزات بازیافتی و دور ریختنی) و مجموعه لباس طلسم شکن اشاره کرد.

زیبایی های بخش هنری مجموعه :

  • مجسمه های بازیافتی فلزی
  • وجود آثار بزرگانی نظیر؛ شهاب الدین عادل، رضا یحیایی
بخش هنری گالری دیدی ایزدشهر 
مجسمه دست ساز و خلاقانه بخش هنری گالری دیدی ایزدشهر

 

ارسال دیدگاه