معرفی دریاچه خضر نبی حسن آباد نور | جاذبه های دیدنی اطراف + بهترین زمان سفر

6 خرداد 1402
0 دیدگاه
دریاچه زیبای خضرنبی در نزدیکی حسن آباد نور 47684613564152

شهر نور با داشتن جاذبه‌های دیدنی متعدد، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از مهمترین این جاذبه‌ها، دریاچه خضر نبی در بخش کجور است .شرایط اقلیمی این دریاچه در اوایل تابستان بسیار مناسب است و این زمان از سال به عنوان شلوغ‌ترین تایم دریاچه خضر نبی شناخته می‌شود. دریاچه خضر نبی به مرکز بخش کجور نزدیک است و به آن بهشت گمشده کجور نیز گفته می‌شود.

دریاچه خضرنبی آب زلال 652652625652
آب زلال و آرام دریاچه سبز و احاطه شده با درخت خضرنبی

دریاچه خضرنبی کجاست؟

دریاچه خضر نبی یکی از جاذبه های دیدنی استان مازندران در شمال ایران می‌باشد. این دریاچه در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرستان نور و در محدوده روستای حسن آباد قرار دارد. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا برابر با ۱۰۲۰ متر است و به دلیل موقعیت جغرافیایی و ویژگی های طبیعی خود یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این منطقه محسوب می‌شود. دریاچه خضر از دو دریاچه کوچک‌ تر تشکیل شده است و تقریباً دو کیلومتر مربع مساحت دارد.

مساحت دریاچه خضرنبی با نور :

فاصله دریاچه خضر نبی تا نور : 15 کیلومتر

دریاچه خضر نبی نور درخشان 45641665265
دریاچه درخشان با آب زلال خضرنبی در مازندران

 

معرفی کامل دریاچه خضر نبی

آب دریاچه خضر از چشمه ها و رودخانه های کوهی واقع در منطقه تأمین می‌شود و به علت تمیزی آن، این دریاچه به عنوان یکی از پرآب‌ های آشامیدنی در منطقه محسوب می‌شود. دریاچه خضر با آبی بلورین و صاف و در کنار کوه‌های بلند و پوشیده از جنگل‌های سرسبز، یک منظره زیبا و دلنشین را به همراه دارد. این دریاچه برای طبیعت‌گردی، کمپینگ، ماهیگیری و شناگری بسیار مناسب است. به دلیل ارتفاع بالای دریاچه، هوای این منطقه معمولاً خنک و خوش آب و هوا است.

 

تفریحات دریاچه خضر نبی :

  • طبیعت گردی
  • عکاسی
  • ماهیگیری
  • شنا
  • کمپینگ
  • عکاسی
  • قایقرانی

علت نام گذاری دریاچه خضر نبی

 

به گفته‌ی مردم منطقه، دریاچه خضرنبی این نام را به خاطر یک مرد با نام “خضرنبی” گرفته است که در گذشته در این منطقه ساکن بوده و به دلیل شخصیت دوست‌داشتنی و مهربانش مردم او را برای یادآوری همیشگی نام‌گذاری کرده‌اند. همچنین، نام “حسن آباد” به خاطر وجود یکی از بزرگراه‌های مهم کشور به همین نام در این منطقه است که توسط شاه ایران به افتخار شاه حسین، نامگذاری شده است.

چرا به دریاچه خضر نبی بهشت گمشده نیز می گویند؟

پوشش گیاهی غنی و درختان بلند، آبی بسیار زلال و خلاب و فضای اطراف آرام و دل‌نشین، به طوری که گاهی اوقات برخی بازدیدکنندگان از این دریاچه، احساس می‌کنند که به یک جایگاه آسمانی رسیده‌اند. بنابراین بهشت گمشده به خاطر طبیعت زیبا و پربرکتی که دارد برای آن به نام بهشت گمشده اشاره می شود.

جاذبه های دیدنی اطراف دریاچه خضر نبی

روستای سرسبز و خیره کننده حیرت 525651536312
روستای توریستی و سرسبز حیرت
قله رستم پور بافت تاریخی 55146352625625
قلعه ی رستم پور، جاذبه تاریخی و باستانی مازندران

بهترین زمان سفر به دریاچه خضر نبی

دریاچه خضر نبی حسن اباد نور در فصل بهار و تابستان بیشترین شرایط جذابیت را دارد. در این فصل‌ها هوای شهر نوشهر معتدل و خنک است و آب دریاچه نیز دارای دمای مناسب برای شنا و تفریح در آب است. بنابراین، بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از دریاچه خضر نبی حسن اباد نور می‌باشد. با این حال، هر فصلی نیز جذابیت‌های خود را دارد و با توجه به علاقه شما می‌توانید در هر فصلی از سال از طبیعت و جاذبه‌های دیدنی این منطقه لذت ببرید.

زمان مناسب سفر به خضرنبی :

  • بهار
  • تابستان
دریاچه زیبای خضرنبی در نزدیکی حسن آباد نور 47684613564152
دریاچه زیبا با طبیعت بکر خضرنبی در فصل بهار

ارسال دیدگاه