کلیسای آنتوان مقدس کجاست | آدرس + زمان بازدید + عکس

10 خرداد 1402
0 دیدگاه
کلیسای آنتوان مقدس 5416351541

یکی از جاذبه‌های دیدنی استان مازندران کلیسای آنتوان مقدس در شهرستان نور قرار دارد. این کلیسا در شهرک ساحلی هایکش رویان واقع شده است. شهرستان نور که همواره یکی از مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و دیدنی، جاذبه‌های دیگری نیز دارد که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. در این مقاله هدف ما آشنایی با کلیسای آنتوان مقدس است.

قبل از سفر به شهرستان نور بخوانید : آدرس دقیق + سوغاتی + ۲ آبشار دیدنی

شهرساحلی و زیبای نور در مازندران 351564153641
ویلاها و ساختمان های ساحلی شهر نور در کنار دریای آرام

معرفی کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس نور یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهرستان نور در استان مازندران است. این جاذبه تاریخی در شهرک ساحلی هایکش واقع شده است که به عنوان یکی از شهرک‌های زیبای استان مازندران شناخته می‌شود. در طول سال، این کلیسا میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.
کلیسای آنتوان مقدس توسط ارامنه کاتولیک در شهرستان نور ایران ساخته شده است. این کلیسا با طراحی و معماری بی‌نظیر و زیبا در سال 1974 میلادی بنا شده است. این بنا به عنوان یکی از نمونه‌های زیبای معماری و بناهای تاریخی در استان مازندران شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که کلیسای آنتوان مقدس نور تنها برای ارامنه و میسحیان نبوده و افراد ایرانی و دیگر افراد نیز می‌توانند به این کلیسا سر بزنند.

سازه کلیسای آنتوان مقدس نور : 1974 میلادی

کلیسای آنتوان مقدس نور 5555879854210
معماری زیبای ساختمان قدیمی کلیسای آنتوان مقدس

مسیر دسترسی کلیسای آنتوان مقدس نور

کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی هایکش استان مازندران و شهرستان نور قرار دارد. برای دسترسی به این منطقه، ابتدا به استان مازندران و شهرستان نور بروید و سپس به سمت شهرک ساحلی هایکش ادامه دهید تا به کلیسا برسید.

آدرس کلیسای آنتوان مقدس:

شهرستان نور، شهرک ساحلی هایکش

لوکیشن کلیسای آنتوان مقدس 55559875421025
برای دسترسی به آدرس کلیسای آنتوان مقدس روی نقشه کلیک کنید

معماری کلیسای آنتوان

کلیسای آنتوان مقدس با استفاده از معماری منحصر به فرد و جذابیت خاصی طراحی شده است. دیوارهای خارجی کلیسا از سیمان و دیوارهای داخلی آن از گچ ساخته شده اند. پلان این بنا به شکل هشت ضلعی طراحی شده است و بر روی یک ارتفاع حدود 5 متر قرار دارد، که این ویژگی بنا را بسیار جالب می‌کند. همچنین، روی برخی از اضلاع کلیسا یک جفت نورگیر قرار گرفته است.
در مقابل درب ورودی ساختمان کلیسا آنتوان مقدس نور، چندین پله قرار دارد که امکان ورود به ساختمان کلیسا را فراهم می‌کند. ناقوس خانه نیز در این محل قرار گرفته است و گنبدی با شش ستون بر روی آن قرار دارد. ساختمان کلیسای آنتوان مقدس سقفی به شکل گنبدی دارد و گنبدی کوچکتر با هشت نورگیر نیز روی آن قرار دارد.
با توجه به سال های گذشته از ساخت بنای کلیسای آنتوان مقدس، طراحی و سبک معماری آن برای هر بیننده‌ای جذاب است. این بنا به خاطر موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در میان فضای سبز و گیاهان شهرهای شمالی زیباتر می‌شود.

مشخصات کلیسای آنتوان مقدس:

  • هشت ضلعی
  • ناقوس خانه
  • گنبد با شش ستون
  • سقف گنبدی
معماری قدیمی کلسای آنتوان مقدی شهرنور 542100025111
طراحی معماری قدیمی کلیسای آنتوان مقدس پوشیده از برف زمستانی

بهترین زمان بازدید از کلیسای آنتوان مقدس

بهترین زمان برای بازدید از کلیسای آنتوان مقدس به دلیل موقعیت جغرافیایی آن می‌تواند در نیمه اول سال، به خصوص در فصل بهار و تابستان باشد. در این فصل‌ها هوای شهر بسیار مطلوب و دل‌پذیر است و علاوه بر بازدید از این کلیسا، می‌توانید از دیگر جاذبه‌های دیدنی نور نیز لذت ببرید.

زمان مناسب بازدید از کلیسای آنتوان :

نیمه اول سال، به خصوص در فصل بهار و تابستان

فضای داخلی کلیسای آنتوان مقدس 4522222000
فضای داخلی کلیسای آنتوان مقدس با صندلی های منظم

ارسال دیدگاه