معرفی کامل پارک جنگلی سیسنگان | تاریخچه + علت نامگذاری+ آدرس دقیق و عکس

4 بهمن 1401
0 دیدگاه
پارک جنگلی سیسنگان 2894651321

پارک جنگلی سیسنگان، یکی از جواهرهای طبیعی شمال ایران، در شهرستان نور واقع شده و به دلیل زیبایی و مناظر خیره کننده ای که به نمایش می‌گذارد، مورد علاقه مسافران و طبیعت دوستان همیشه قرار داشته است. این جنگل، با واقعیتی که به تنهایی چند متری دریا قرار دارد، به عنوان یکی از مناطق استثنایی در شمال ایران شناخته می‌شود. تصور کنید که در کنار ساحل دریا نشسته اید و پشت سرتان دیدی عظیم و دلنوازی از جنگل‌های انبوه را برایتان به نمایش می‌گذارد.

در این محیط بسیار خاص و منحصر به فرد، پارک جنگلی سیسنگان، علاوه بر نقش مهمی که در حفاظت و حراست از گونه‌های نادر گیاهی و جانوری دارد، به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری منطقه شناخته شده است. جالب است بدانید که بیشترین سطح این جنگل به صورت اراضی ملی و محیط طبیعی تحت مدیریت سازمان محیط زیست استان مازندران قرار دارد که از میزان حفاظت و حفظ آن گواهی می‌دهد. در پارک جنگلی سیسنگان، مسیرهای پیاده روی بلند و مناظر دلنواز، محیطی آرامش‌بخش و پر از انرژی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. همچنین، به عنوان یکی از پربازدیدترین مناطق تفریحی و گردشگری منطقه، خدمات رفاهی و توریستی مناسبی نیز برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.

درختان تنومند و سرسبز بهاری جنگل سی سنگان 5489786432231
درختان تنومند و سرسبز بهاری جنگل سی سنگان

آدرس دقیق پارک جنگلی سی سنگان + شماره تماس

فاصله تهران تا سیسنگان از مسیر جاده هراز حدود ۲۶۰ کیلومتر و از مسیر جاده چالوس در حدود ۲۰۰ کیلومتر است که به‌طور میانگین حدود سه تا چهار ساعت طول می‌کشد. برای رسیدن به این جنگلدو مسیر در پیش دارید که به شرح زیر است؛

  • مسیر اول : به سمت شهر نور حرکت کنید. پس از ورود به شهرستان نور، به سمت ساحل دریا شمالی شهر حرکت کنید. بعد از گذر از شهرک صنعتی نور، به سمت جنوب به سمت منطقه سیسنگان ادامه دهید. پس از گذر از کوچه سوم به سمت چپ به مدت 5 دقیقه به سمت جنگل سیسنگان حرکت کنید. پارک جنگلی سیسنگان در این منطقه واقع شده است.
  •   مسیر دوم : خود را به شهر نوشهر برسانید و پس از آن، در جاده ساحلی نوشهر به‌سمت شهر نور حرکت کنید و پس از طی مسافتی ۲۷ کیلومتری،‌ جنگل سیسنگان در دست راست شما دیده خواهد شد.
  • فاصله پارک جنگلی تا چالوس : 200 کیلومتر
  • فاصله پارک جنگلی تا تهران : 260 کیلومتر
  • شماره تماس پارک جنگلی سی سنگان : 66059000-021
نقشه رسیدن به سی سنگان 2565453123
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

پارک جنگلی سیسنگان را بیشتر بشناسید

پارک جنگلی سیسنگان، از جمله مشهورترین پارک‌های جنگلی مازندران و ایران به شمار می‌رود. آبشار سیسنگان آبشاری زیبا در دل این جنگل است که شنیدن صدای جریان آب را برای شنوندگان لذتبخش می کند. پوشش گیاهی فوق‌العاده پارک جنگلی سیسنگان در کنار امکانات رفاهی و تفریحی درجه یک، آن را به جاذبه‌ای محبوب در بین گردشگران تبدیل کرده است. گستردگی و قرارگیری در کنار دریا، دو ویژگی اصلی پارک جنگلی سی‌ سنگان به شمار می‌رود. پارک جنگلی سیسنگان در ۲۷ کیلومتری جاده شهر نوشهر به نور قرار دارد؛ سیسنگان از شمال به دریای خزر، از غرب به روستای توسکاتک، از جنوب به سلسله کوه‌های البرز و از شرق به روستای صلاح‌الدین کلا محدود شده است.

پارک جنگلی سی سنگان :

  • فاصله تا نوشهر : 27 کیلومتر
  • روستاهای اطراف : روستای توسکاتک و روستای صلاح الدین کلا

تاریخچه پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سیسنگان در سال ۱۳۴۴ با طراحی مهندس آشتیانی به بهره‌برداری رسید. این پارک جنگلی با هدف حفاظت از گونه‌های شمشاد و حیوانات این منطقه شکل گرفت، اما به دلیل استقبال فراوان مردم از آن، در سال‌های بعدی، امکانات تفریحی و رفاهی بیشتری به پارک اضافه شد و اینجا به یکی از بهترین پارک‌های جنگلی و ساحلی نور و ایران تبدیل شد. البته ناگفته نماند که شهرستان نور تنها شامل این پارک جنگلی نمی باشد و جاذبه های بکر دیگری را نیز دارا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از شهرستان نور، آبشار دیدنی و… روی لینک کلیک کنید.

  • سال ساخت  : 1344
  • پوشش گیاهی : گونه های شمشاد
معرفی کامل پارک جنگلی سی سنگان 32768453122
آلاچیق های چوبی پارک جنگلی سی سنگان

دلیل نام‌گذاری سیسنگان

در مورد نامگذاری پارک جنگلی سیسنگان، افسانه‌های مختلفی روایت شده است. یکی از داستان‌های قدیمی، مربوط به دوران حکمرانی ملکه شیمای چهل گیس است. به گفته این داستان، شیما در سرزمینی سرسبز حکمرانی می‌کرده و با پادشاه توران، یعنی افراسیاب، پیمان دوستی بسته بود. در همان زمان، منوچهر تازی، که در جنگ با افراسیاب، پدر و عموهایش را از دست داده بود، تصمیم می‌گیرد برای انتقام گرفتن و نابودی پیمان دوستی بین افراسیاب و شیما، سد ماز کجوز را نابود کند. حذف سد سبب می‌شود که تمام منطقه به زیر آب برود و لشکریان افراسیاب و ملکه نابود شوند. از همین رو، این سرزمین به نام سیل و سنگان یا سیسنگان شناخته می‌شود. این نام احتمالا به دلیل وجود سنگ‌های بزرگ و توده‌های سنگی در این منطقه انتخاب شده است که مردم به آن‌ها سیسنگ می‌گویند.

علت نامگذاری سی سنگان : وجود سنگ‌های بزرگ و توده‌های سنگی در منطقه

ریزش برگ درختان پاییزی در پارک جنگلی سی سنگان 3214683521
ریزش برگ درختان پاییزی در پارک جنگلی سی سنگان

ارسال دیدگاه