14 اصل اساسی و تایید شده خرید آپارتمان در نور

4 آذر 1401
0 دیدگاه
خرید آپارتمان در نور به همراه نکات مهم 52587864534131230

آیا تاکنون به خرید آپارتمان در نور فکر کرده اید؟ اگر پاسخ مثبت است، آیا بر نکات مهم قبل از خرید تسلط دارید؟ مسلما خرید آپارتمانی کم نظیر و بی نقص از خواسته همه افراد است و همه ما میخواهیم که بهترین آپارتمان در شهری را خریداری کنیم. از آنجایی که شهر نور، شهری در حال توسعه صنعت و ساخت و ساز در نزدیکی پایتخت (مسافتی حدود 212 کیلومتر ) می باشد ، بدیهی است که خرید هرگونه ملکی برای ما سودمند خواهد بود، خواه به هدف سرمایه گذاری باشد خواه سکونت! اگر به قصد زندگی باشد مسلما انتخابی است ایده آل چرا که شما را با تمامی امکانات تفریحی، سکونت، امکانات رفاهی و… همراهی خواهد کرد. اگر نیز به قصد سرمایه گذاری باشد، بی تردید سودی با درصد بالا را در خزانه شما پس انداز خواهد کرد. حال به دنبال سرمایه گذاری سودمند و بی ضرر در راستای خرید آپارتمان در نور ،پیشنهاد می شود تا انتها با املاک نور همراه باشید تا با استراتژی و نکات مهم در این راستا آشناییت کامل پیدا کنید.

چرا شهر نور را برای خرید آپارتمان انتخاب کنیم؟

این شهر هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است و با داشتن آب و هوای معتدل و مرطوب، طبیعت بکر و امکانات تفریحی بالا یکی از مناطق ایده آل برای سفر و سکونت و حتی سرمایه گذاری است. از آنجایی که رفت و آمد مسافران و گردشگران در این شهر بسیار بالا است ، هرگونه سرمایه گذاری و ساخت و سازی در این شهر می تواند به سود مخاطب باشد. همچنین وجود جاهای دیدنی بکر، مردمان خونگرم، نزدیکی به پایتخت، آبشار های دیدنی و… هرکدام سبب محبوبیت این شهر شده اند و گزینه ایده آل برای سفر مسافران در تعطیلات تابستانه و ایام نوروز محسوب می شوند. پیشنهاد می شود حتی به قصد سفر هم که شده به این شهر رویایی در دل مازندران سری بزنید، مطمئن باشید سفر شما زمینه ساز سرمایه گذاری های کلان در این شهر خواهد بود.

تا یادمان نرفته بگوییم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از زیبایی های سفر به نور، آدرس دقیق جاذبه های دیدنی و سایر امکانات روی لینک کلیک کنید.

نمایی از آپارتمان و ویلاهای ساحلی شهر نور 5256468545
سواحل شهر نور در کنار طبیعت سبز و تماشایی

14 اصل مهم خرید آپارتمان در نور

همه ما در هر حال روزی به فکر خرید ملک و سرمایه گذاری خواهیم بود و خرید آپارتمان در هر شهری از چالش برانگیزترین تصمیمات و انتخابات برای هر فردی است، ما با ارائه نکات مهم در ادامه قصد هموار سازی راه سرمایه گذاری خرید آپارتمان را برای شما در پیش داریم؛

1. بررسی دسترسی و موقعیت

برای خرید آپارتمان در شهر نور ، موقعیت آپارتمان را بررسی نمایید. نزدیکی مراکز خرید و تفریحی، درمانگاه، مدرسه، ایستگاه تاکسی و اتوبوس، نزدیکی به ساحل ، بانک، سوپرمارکت، فروشگاه، مرکز شهر و….  برخی از مواردی است که باید قبل از خرید آپارتمان در نور به یاد داشته باشید. شما با بررسی موقعیت آپارتمان می توانید تا در زمان سکونت به آرامش و راحتی خود کمک کنید. اگر شاغل هستید یا فرزندان شما محصل هستند بی تردید برای شما مهم است که دسترسی و امنیت را مدنظر داشته باشید تا در طول زندگی با مشکلات امنیتی مواجه نشوید. فرقی نمی کند که شما به دنبال رهن و اجاره آپارتمان در نور آن را خریداری می نمایید یا برای زندگی ،در هر صورت باید حتما دسترسی آن را در نظر داشته باشید. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که هرچه امکانات منطقه، دسترسی و لوکیشن آن ملک بالاتر باشد، قیمت بیشتری را خواهد داشت.

موقعیت آپارتمان در شهر نور 32678645332
موقعیت آپارتمان مسکونی در حال ساخت در شهر نور

2. تنظیم بودجه خرید

از نکات مهمی که برای خرید آپارتمان در نور باید به آن دقت شود؛ این است که دقیقاً بدانید بودجه تان چقدر است.  شما با این کار به جای اینکه وقت و انرژی خود را هدر بدهید و آپارتمان‌های مختلف سر بزنید، در همان ابتدای کار، هزینه ای که در اختیار دارید، تعیین کنید.اما قبل از انجام هرگونه معامله لازم است با افراد با تجربه در زمینه خرید و فروش ملک در نور مشورت کنید. تمامی ایده آل ها و خواسته های خود از یک آپارتمان مناسب را در نظر داشته باشید و حتی آن ها را لیست کنید و طبق تمامی موارد و توان مالی خود ملک مورد نظر را انتخاب کنید. تا فراموشمان نشده است باید گفت هرچه آپارتمان مورد نظر امکانات بهتر و بیشتری را داشته باشید، قیمت بالاتری را خواهد داشت.

بررسی بودجه قبل از خرید آپارتمان در نور 2154664654
بررسی بودجه شخصی قبل از خرید آپارتمان در نور

3. اطمینان از مالک حقیقی آپارتمان

ابتدا باید اطلاعات دقیق مالک آپارتمان را به دست آورد. برای این منظور، می‌توان به مراجع ثبت اسناد مربوطه مراجعه کرد و با ارائه اطلاعات ملک مورد نظر اطلاعات مربوط به مالک ثبت شده در سند مالکیت آن ملک را دریافت کرد. همچنین، می‌توان با استفاده از ابزارهای آنلاینی مانند سامانه اطلاعات ملکی و یا سایر سامانه‌های مربوطه نظیر سامانه ملک یابی و سامانه ثبت نام املاک و مستغلات، اطلاعات مربوط به مالک را دریافت کرد. در مرحله بعدی، می‌توان با استفاده از اطلاعاتی که در دست داریم، اقدام به تحقیقاتی درباره مالک مورد نظر کرد. می‌توان با استفاده از ابزارهای آنلاینی مانند موتورهای جستجوی اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و سایر منابع، به دنبال اطلاعاتی مانند تصاویر، شماره تلفن، آدرس، ایمیل و… مالک مورد نظر بود. در صورتی که باز هم اطمینان کافی حاصل نشد، می‌توان با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی و یا مشاوران املاک و مستغلات، مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت کرد. همچنین، می‌توان با مراجعه به موسسات مالی و بانک‌ها، به دنبال مشخصات مالک مورد نظر و سوابق مالی او بود. به این صورت می‌توان اطمینان کافی از مالک حقیقی آپارتمان حاصل کرد.

4. بدون واسطه معامله کنید

برای اطمینان از بدون واسطه معامله کردن در خرید یا فروش آپارتمان، می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

  1. بررسی اسناد ملک: در این روش، باید اسناد ملک مورد نظر را به دقت مورد بررسی قرار داد. اسناد باید به نام فرد واقعی مالک آپارتمان باشند و هیچگونه سابقه واسطه گری در آنها وجود نداشته باشد.
  2. بررسی اطلاعات مالک: در این روش، باید اطلاعات مالک مورد نظر را به دقت بررسی کنید. اطلاعات مالک باید با اسناد ملک مطابقت داشته باشد. همچنین، می‌توان با استفاده از موتورهای جستجوی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به دنبال اطلاعاتی مانند تصاویر، شماره تلفن، آدرس و… مالک مورد نظر بود.
  3. بررسی وضعیت مالی آپارتمان: بررسی وضعیت مالی آپارتمان نیز یکی از روش‌های اطمینان از بدون واسطه معامله کردن است. باید مطمئن شوید که هیچ گونه بدهی و مشکل مالی برای ملک وجود ندارد.
  4. مشاوره حقوقی: در صورتی که هنوز اطمینان کافی حاصل نشده باشد، می‌توان با مشاوره حقوقی و یا مشاوران املاک و مستغلات، مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت کرد.
  5. مراجعه به موسسات مالی و بانک‌ها: با مراجعه به موسسات مالی و بانک‌ها، می‌توان به دنبال مشخصات مالک مورد نظر و سوابق مالی او بود. به این صورت می‌توان اطمینان کافی از مالک و وضعیت مالی آپارتمان حاصل کرد.

5. سند آپارتمان مورد نظر را بررسی کنید

برای اطمینان از سند آپارتمان مورد نظر، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • اطلاعات مالکیت: در سند مالکیت آپارتمان، باید نام واقعی مالک، آدرس ملک، سطح واحد، مشخصات ساختمان و سایر جزئیات مربوط به واحد موجود باشد.
  • وضعیت روابط مالکان: در صورتی که آپارتمان در ساختمانی با واحدهای متعدد باشد، باید وضعیت روابط مالکان و حقوق آن‌ها بررسی شود. بهتر است این اطلاعات از مدیر ساختمان و یا مدیریت مجتمع جویا شود.
  • بررسی شماره پلاک: شماره پلاک سند، باید با شماره پلاک موجود بر روی درب واحد هماهنگ باشد.
  • مشخصات ساختمان: در سند مالکیت، مشخصات ساختمان مانند تعداد طبقات، وضعیت ساخت و ساز، سال ساخت و سایر جزئیات باید وارد شده باشد.
  • مشاوره حقوقی: در صورتی که شما به عنوان خریدار نسبت به اطلاعات سند و یا ارائه شده‌ها شک دارید، می‌توانید با مشاوره حقوقی، درخواست راهنمایی و مشاوره لازم را از وکیل خود بخواهید.
  • بررسی تاریخچه سند: بررسی تاریخچه سند نیز می‌تواند به شما در اطمینان از صحت سند کمک کند. به عنوان مثال، اگر سند آپارتمان به عنوان تضمینی در یک بانک قرار گرفته باشد، شما می‌توانید به بانک مربوطه رجوع کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

سند زدن ملک در مشاور املاک 251212212103612

6.  توجه داشته باشید که آپارتمان موردنظر در رهن نباشد

در صورتی که آپارتمان در رهن باشد، به معنای این است که مالک فعلی آن آپارتمان، این واحد را به شخص دیگری در ازای پرداخت مبلغی به عنوان رهن به امانت داده است و در صورتی که شرایط قرارداد رهن نقض شود، فردی که پول رهن را پرداخت کرده، حق برگشت آپارتمان را دارد. در صورتی که آپارتمان مورد نظر در رهن باشد، شما به دو گزینه مواجه می‌شوید: اول اینکه پول مورد نیاز برای خرید آن را به مالک فعلی آپارتمان پرداخت کنید تا بتوانید آن را به صورت کامل به دست آورید و دوم اینکه با مالک فعلی توافق کنید تا شرایط قرارداد رهن را به شرایط قرارداد خرید و فروش تغییر دهید و در این صورت، نیازی به پرداخت هزینه رهن نخواهید داشت.

7. ذکر انشعابات در سند

انشعابات در سند ملک، به معنای اتصال ملک به شبکه های عمومی مانند برق، گاز، آب، فاضلاب، تلفن و اینترنت است. در سند ملک، جزئیات مربوط به این انشعابات، مانند شماره اشتراک و نام مالکیت این انشعابات، از جمله اطلاعاتی هستند که درج می‌شوند. معمولاً در سند ملک، بخشی به نام “بنا به اظهارنامه مالک” وجود دارد که در آن، جزئیاتی در مورد انشعابات ملک ذکر می‌شود. این بخش شامل اطلاعاتی مانند شماره اشتراک برق، شماره اشتراک گاز، شماره اشتراک آب، شماره اشتراک تلفن و شماره اشتراک اینترنت است. در صورتی که انشعابات ملکی در سند ملک ذکر نشده باشد، بهتر است از مالک فعلی ملک درخواست کنید تا اطلاعات لازم را در این خصوص ارائه دهد.ذکر انشعابات در سند ملک، به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که ملکی که قصد خرید آن را دارید، دسترسی به خدمات عمومی و الزامات زندگی روزمره مانند برق، گاز، آب و فاضلاب دارد. در نتیجه، در صورت خرید یک ملک، بهتر است از صحت و کامل بودن اطلاعات موجود در سند ملک اطمینان حاصل کنید.

8. مفاصا حساب را در نظر داشته باشید

مفاصاحساب، یکی از مهمترین عواملی است که در خرید و فروش ملک باید در نظر گرفته شود. این مفهوم به معنای تعادل مالی بین فروشنده و خریدار در هنگام انتقال مالکیت ملک است. به طور ساده‌تر، مفاصاحساب به میزان پولی می‌گوید که خریدار به فروشنده می‌دهد تا مالکیت ملک به نام خودش منتقل شود. در واقع، هنگامی که یک ملک خریداری می‌شود، فروشنده معمولاً برخی هزینه‌ها را برای انتقال مالکیت متقبل می‌شود، مانند هزینه‌های ثبت و انتقال مالکیت، مالیات و … . در عوض، خریدار باید به او پولی بدهد که معادل ارزش ملک است. این پول که به فروشنده پرداخت می‌شود، شامل مبلغ فروش ملک و هزینه‌های انتقال مالکیت می‌باشد. برای مثال، فرض کنید قیمت ملک 100 میلیون تومان باشد و هزینه‌های انتقال مالکیت 2 میلیون تومان باشد. در این صورت، خریدار باید به فروشنده مفاصاحسابی در مبلغ 102 میلیون تومان پرداخت کند. این پرداخت، برای تعادل مالی بین دو طرف، به منظور پرداخت هزینه‌های انتقال مالکیت می‌باشد.

9. تطبیق مشخصات واقعی ملک با سند

تطبیق مشخصات واقعی ملک با سند، به معنای بررسی صحت و دقت اطلاعاتی است که در سند ملک ذکر شده است با مشخصات واقعی ملک که در عین حال قابل مشاهده و قابل اثبات است. این بررسی به دو دلیل مهم است: اولاً، برای مطمئن شدن از اینکه مشخصاتی که در سند ملک ذکر شده است با وضعیت واقعی ملک همخوانی دارد و دوماً، برای جلوگیری از هرگونه تقلب یا تخلف در ارائه اطلاعات مالکیت ملک. به عنوان مثال، در بررسی صحت سند یک ملک، می‌توانید به عناصری مانند موقعیت جغرافیایی، اندازه، مشخصات ساختمان، تعداد اتاق‌ها، تعداد طبقات و انواع انشعابات و سایر اطلاعات مشابه توجه کنید. اگر این اطلاعات با وضعیت واقعی ملک مطابقت نداشته باشد، باید با فروشنده یا مالک ملک مذاکره کنید تا این مشکلات برطرف شود.

10. سن آپارتمان را در نظر بگیرید

سن آپارتمان از مسائل بسیار مهمی است که باید در خرید آپارتمان در نور به آن توجه شود. اما بد نیست بدانید که بسیاری از آپارتمان های قدیمی ساخت به دلیل نقشه و مهندسی بسیار عالی ، استفاده از مصالح و متریال بسیار مرغوب می توانند تا سال ها نیز جذابیت خود را حفظ نمایند. اینکه در ساخت و ساز  آن آپارتمان از چه مصالحی استفاده شده است و کیفیت و استحکام آن تا چه اندازه می باشد اصلی است مهم که حتما آن را باید با مشاوراملاک منطقه و افراد چند سال سکونت در آن منطقه بررسی نمایید. بد نیست بدانید که قدمت ملک نقش اساسی بر کیفیت و قیمت آپارتمان در نور دارد، از همین باید حتما سن آپارتمان را در نظر داشته باشید.

11. توجه به فضای انباری و پارکینگ

در هنگام بازدید از ملک مورد نظر توجه داشته باشید که دقیقاً تمام قسمت‌های آپارتمان را در نظر بگیرید و چیزی را از قلم نیندازید. باید بدانید که آیا آپارتمان، فضای انباری اختصاصی و مجزا دارد یا خیر . داشتن انباری یکی از اصول مهم است که باید بررسی نمایید چرا که به شما این امکان را می دهد چیدمان ایده آل تری را داشته باشید و از فضای واحد خود بهینه استفاده کنید. فراموش نکنید که پارکینگ از دیگر بخش های مهم یک آپارتمان و مجتمع مسکونی است که باید در نظر داشته باشید. وجود پارکینگ به شما این امکان را می دهد تا به راحتی خودروی خود را پارک کنید و دیگر نگرانی از بابت سرقت و یا سایر مشکلات احتمالی نداشته باشید.

انباری آپارتمان مسکونی در نزدیکی مرکز شهر نور 14686513152
انباری آپارتمان مسکونی نوساخت در نزدیکی مرکز شهر نور

12. از ارائه پیشنهاد غافل نشوید

برای ارائه پیشنهاد خرید برای یک ملک، باید از بررسی دقیق و کامل مشخصات و وضعیت ملک اطمینان حاصل کرد. در این راستا، می‌توان به عناصری مانند مشخصات فیزیکی ملک، اطلاعات مالکیت، وضعیت قانونی، بدهی ها، نوع سند، وضعیت ساخت و ساز و سایر موارد مشابه توجه کرد. در صورتی که در ارائه پیشنهاد برای خرید ملک، به جزئیاتی اهمیتی ندهید، ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شوید که باعث هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. بنابراین، بهتر است در هر مرحله از فرآیند خرید، با دقت و کامل، از بررسی کامل و اطمینان حاصل کردن از وضعیت ملک، جلوگیری از هرگونه مشکل در آینده را داشته باشید.

13. به تاسیسات توجه کنید

بررسی سیستم‌های گرمایشی – سرمایشی، لوله‌کشی ، تهویه ، پمپ آب، قفل های ضد سرقت، درب واحد مستحکم، چراغ راه روی آپارتمان، آیفون و… … در هنگام خرید آپارتمان در نور ضرورت دارد .

14. قوانین داخل آپارتمان

از آنجا که هر آپارتمان برای خود یک شرایطی را در نظر می‌گیرد، اگر قرار است یک آپارتمان خریداری کنید و واحد مسکونی شما در یک مجتمع مسکونی چند واحدی قرار دارد قبل از خرید حتماً از قوانین و مقررات داخل آپارتمان اطلاع پیدا کنید. رعایت هر قوانینی که مختص به مجتمع است برای همگان مهم بوده و تمامی ساکنین موظف به رعایت قوانین و حفظ حریم خصوصی یکدیگر هستند.

و در نهایت سایر نکات

  • نگهبانی و امنیت 24 ساعته
  • بررسی عرض راه پله آپارتمان
  • بررسی همسایگان مجتمع
  • بررسی امنیت درب ورودی ساختمان
  • توجه به نظافت مجتمع
  • و …

 

ارسال دیدگاه