آب بندان ایزدشهر امیرآباد 🌅| آدرس روس نقشه 🗺️| جاهای دیدنی 🏖️| معرفی کامل📝

29 خرداد 1403
0 دیدگاه
آب بندان ایزدشهر در کنار درختان انبوه سرسبز در زیر آسمان ابری 34667356

آب بندان ایزدشهر، به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های آبی استان مازندران، نقش بسیار حیاتی در ذخیره و تأمین منابع آب کشاورزی و آب شرب منطقه دارد. این آب بندان که در منطقه شهر ایزدشهر واقع شده، علاوه بر تأمین آب مورد نیاز کشاورزی، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه نیز شناخته می‌شود.

آب بندان شهر ایزدشهر نمونه‌ای از توجه به مدیریت منابع آب و پایداری زیست‌محیطی است. این آب بندان که از زمان ساخت خود، به یکی از عناصر مهم زیبایی طبیعی منطقه تبدیل شده، علاوه بر تأمین آب، فضایی آرام برای گردش و تفریح مردم استان مازندران فراهم می‌آورد. از جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به تماشای مناظر طبیعی اطراف سد، ماهیگیری در دریاچه مصنوعی شکارچیانه که با پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی پر رونق است، و مسیرهای پیاده‌روی دور از شهر و سرویس‌های گردشگری متعدد اشاره نمود.

بنابراین،این آب بندان در ایزدشهر علاوه بر اهمیت آبی که برای منطقه دارد، به عنوان یک مقصد گردشگری و فرصتی برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در اطراف خود نقش بسزایی ایفا می‌کند.


🌏 آب بندان ایزدشهر کجاست؟

آب بندان ایزدشهر یکی از جاهای دیدنی استان مازندران در فاصله حدود 3 کیلومتری شهر ایزدشهر قرار دارد.

آدرس دقیق آب بندان شهر ایزدشهر روی نقشه 353546
یرای دستیابی به آدرس دقیق آب بندان شهر ایزدشهر روی نقشه کلیک کنید.

✅ معرفی کامل آب بندان‌ امیرآباد ایزدشهر، پایگاه زندگی پرندگان و جاذبه گردشگری در مازندران

ایزدشهر، یکی از شهرهای شمالی استان مازندران در ایران، در فاصله ۸ کیلومتری غرب محمودآباد و هفت کیلومتری شرق نور واقع شده است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان نور، در کنار سواحل دریای خزر قرار دارد و از جمله مقاصد زیبا و دیدنی منطقه محسوب می‌شود.

آب بندان‌ های مختلفی در ایزدشهر وجود دارند که در واقع به عنوان تالاب‌ها شناخته می‌شوند و در فصل مهاجرت، میزبان پرندگان بسیاری هستند که در این مناطق و مناطق اطراف آن زندگی می‌کنند. علاوه بر این، مردم نیز در آب بندان‌های این منطقه به پرورش ماهی مشغول هستند. آب بندان‌های استان مازندران همواره جزء مقاصد گردشگری محبوب منطقه بوده‌ اند. حضور پرندگان متنوع در این تالاب‌ها، به‌ویژه در فصل پاییز و بهار، و همچنین فعالیت‌های پرورش ماهی توسط مردم، این منطقه را به یک جاذبه طبیعی و فرهنگی ممتاز تبدیل کرده است که با استقبال گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

آب بندان در کنار درختان سرسبز جنگلی آب بندان ایزدشهر 8475466


🌄 جاهای دیدنی اطراف آب بندان ایزدشهر

  1. موزه گالری دیدی ایزدشهر
  2. پارک جنگلی ایزدشهر

موزه گالری دیدی ایزدشهر 13456453212

درخت تنومند در کنار درختان سرسبز و بلند قامت پارک جنگلی ایزدشهر 48596348

ارسال دیدگاه